וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל בז"ן בכנסת: "לא מסכנים את תושבי חיפה"

פנחס וולף

29.11.2010 / 10:45

ועדות הפנים והבריאות של הכנסת דנו באסון דליפת הגז שאירע בשבוע שעבר בבתי הזיקוק בחיפה, בו נהרגו שלושה בני אדם. מנכ"ל בז"ן: "הסיכון לא יכול לעבור את גדר בתי הזיקוק"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

טיל שייפול על בתי הזיקוק באזור התעשייה לא יסכן את תושבי חיפה - כך עולה מדברים שאמר הבוקר (שני) מנכ"ל בתי הזיקוק (בז"ן) ישי בן מרדכי, במהלך דיון בנושא האסון בבתי הזיקוק בחיפה בוועדה משותפת של ועדות הפנים והבריאות בראשות ח"כ דב חנין (חד"ש). באסון שאירע בשבוע שעבר אירעה דליפת גז במפעלים שגרמה למותם של שלושה בני אדם ולפציעתם של תשעה נוספים.

לדברי בן מרדכי, "לאורך שנים, כשאנחנו בוחנים את עצמנו, אנחנו מבצעים סקרי סיכונים גדולים, גם מדליפות וגם מרעידות אדמה, גם על בסיס היוזמה שלנו וגם על בסיס דרישות מהרשויות. הסיכון שיכול לנבוע בתוך חצר בתי הזיקוק לא יכול לגלוש מעבר לגדר בתי הזיקוק. בקפדנות אנחנו עומדים בכל תקני הפליטה. בהמשך הדרך כשיתחבר הגז הטבעי למפעל שלנו, ברמת הפליטות נהיה אחד מבתי הזיקוק המתקדמים ביותר באירופה".

ח"כ חנין לא השתכנע מדבריו, ואמר כי "לצערי, האמירה שלך שאירוע שיתרחש בתוך המפעל לא יסכן אוכלוסייה מחוץ למפעל היא אופטימית מדי". חנין התקומם על הפרסומים לפיהם גורמים במפעל רמזו שהעובדים שנהרגו אחראים למותם. "הם לא בחרו להתאבד", אמר, "הם עשו מה שחשבו שצריך לעשות לפי הציוד והתנאים שהיו להם". בן מרדכי השיב כי לא נמסר כל מידע באופן רשמי.

53 נהרגו בתאונות עבודה מתחילת השנה

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) הביעה זעם על כך שראשית הדיון נסוב על עניינים מקצועיים ולא על נושא האסון. "אני לא מאמינה שקרתה טרגדיה לפני שלושה ימים ופוסחים על הטרגדיה כאילו לא קרה כלום, כאילו לא נהרגו שלושה בני אדם", היא אמרה. "הממד האנושי ממחיש את הסכנה הציבורית. איך פוסחים על דבר כזה? ממשיכים כאילו דבר לא קרה? אז מה אם יש וועדה. אחד העובדים עבד עד השעה 12 בלילה והתחיל לעבוד למחרת בשעה שבע בבוקר, אחד העובדים הרגיש סחרחורת ופנה להנהלה וביקשו ממנו לחזור לעבודה. זה הנושא".

ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אמר בדיון, כי "אסור לנו לקחת את הדיון לעצם היותם של ההרוגים בני מיעוטים. גם אם אלה היו יהודים או ערבים או מעורב". כשזועבי קראה קריאת ביניים, אמר מטלון: "אמרתי לך שאת לא קיימת בשבילי אז תפסיקי להפריע לי". הוא פנה ליו"ר הוועדה וביקש: "אתה תגן עלי, בוודאי מאלה שאני מתעלם מהם כמו הגברת הזו (חנין זועבי – פ"ו). הנושא הזה הוא לא נושא פוליטי, הוא נוגע לכל אזרחי ישראל כולל הערבים, ואני מבקש להקפיד על הנושא הזה. אנחנו פה כדי למנוע את האירוע הבא ולצמצם את האסונות הללו".

מפקח עבודה במשרד התמ"ת,יורם אלעזרי, חבר בצוות חקירת האסון: "מתחילת השנה ועד עכשיו נהרגו 53 עובדים בתאונות עבודה". בנוגע לאסון בבתי הזיקוק הוא אמר: "נעצרה העבודה במתקן לצורך בירור העובדות. המשימה הראשונה של צוות החקירה זה להבין מה התרחיש של התאונה. הדבר לא פשוט. נבדקים כשלים טכניים, מקצועיים ועוד. ייבדקו גם עבירות על החוק, רשלנות, עבירות על חוקי הבטיחות, הסביבה או חוקי עבודה כגון העסקה מעבר לשעות העבודה. כלל ההיבטים הללו ייחקרו, לכן איננו יודעים כמה זמן החקירה תמשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully