וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה הדיון בחוק ועדות הקבלה: "לרכך סעיפים"

פנחס וולף

29.11.2010 / 10:18

יו"ר הכנסת הודיע על דחיית ההכרעה בהצעת חוק ועדות הקבלה ליישובים קטנים, זאת בשל הרצון למתן סעיפים שעלולים לעורר ביקורת כלפי ישראל. יוזם החוק ח"כ רותם הביע זעם על ההחלטה

ההכרעה בחוק ועדות הקבלה ליישובים הקטנים מ-500 משפחות תדחה – כך החליט יו"ר הכנסת ראובן ריבלין. יו"ר הכנסת החליט על דחיית ההצבעה שהיתה אמורה להתקיים הבוקר (שני) בקריאה שניה ושלישית בכדי למתן סעיפים בחוק שלדבריו "מעוררים ביקורת קשה נגד ישראל". ריבלין אף שוחח על כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בימים הקרובים בכוונתו לקיים פגישות נוספות עם אישים שונים, וביניהם גם מציעי החוק כדי לנסות לשכנעם לבצע את השינויים בהצעה.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), אחד מיוזמי הצעת החוק, זעם על החלטתו של ריבלין. "יו"ר הכנסת לא פנה אל מציעי החוק והוא עושה שימוש בסמכותו שלא למטרות שהמחוקק נתן לו", תקף, והוסיף כי "איש לא מינה את יו"ר הכנסת להיות מבקר פנימי על החלטות הוועדות". בסביבתו של רותם אף טענו, כי לשכת ריבלין הודיעה להם שהדחייה בהצבעה נעשית על רקע טכני בלבד, ולא כדי לנסות לשנות סעיפים בחוק.

ריבלין מסר בתגובה, כי הוא קיבל ייפוי כוח לדחות את ההצבעה משני יוזמים אחרים של הצעת החוק, ישראל חסון ושי חרמש (קדימה), וכי הוא מתכוון לתאם את הנושא גם עם רותם. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר חסון, כי "הבעיה המרכזית בחוק, זה המשתמע ממנו שדוד רותם יצר, כך שנראה שמדובר בחוק לאומני. כשיזמתי את הצעת החוק, דיברתי על החשיבות להסדיר את חוק ההתאגדות. לא שמתי את זה כמשהו מתריס. אני רוצה לשמוע מה רוצים לעדן, אני פתוח לשמוע הכל. לא התכוונתי ליצור חסמים של בני דתות אחרות, אלא לאפשר את חופש ההתאגדות, שזה דבר לגיטימי".

רותם אמר בתגובה להאשמותיו של חסון, כי "החוק אוסר על אפליה מטעמי דת, גזע, מין או לאום, ואני סמוך ובטוח שלא יעברו על החוק ויפלו על רקע אחד מהדברים הללו".

הצעת החוק, אותה אישרה ועדת החוק בהכנה לקריאה שניה ושלישית לפני כחודש, קובעת כי יישובים הקטנים מ-500 משפחות יוכלו לכונן ועדות קבלה שיוכלו למנוע מתושבים חדשים להתיישב בהם. הצעת החוק המקורית הוגשה כעשר שנים לאחר "פסיקת קעדאן", שבו חייב בג"ץ את היישוב קציר לקבל לשורותיו את משפחת קעדאן הערבית.

לפי הצעת החוק, ועדות הקבלה יהיו רשאיות שלא לקבל ליישוב מועמד שאינו מתאים למרקם החברתי-תרבותי של היישוב, כאשר יש יסוד להניח שיהיה בו כדי לפגוע במרקם של היישוב. ועדות הקבלה גם יהיו רשאיות שלא לקבל תושב שאין לו אפשרות כלכלית להקים בית במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully