וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: חיזבאללה לא קשור לחיסול חרירי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

29.11.2010 / 9:41

ר"מ טורקיה מטיל ספק בפרסומים, לפיהם הדו"ח שחוקר את רצח ראש ממשלת לבנון עומד להאשים את חיזבאללה. "שאף אחד לא יחשוב כך"

האם ארדואן מטיל ספק בכך שחיזבאללה עומד מאחורי חיסול חרירי? העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח הבוקר (שני), כי ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר לעיתונאים טורקים בתום ביקורו בלבנון ש"אף אחד לא יכול לחשוב שלחיזבאללה יש קשר לחיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי". כזכור, בתקופה האחרונה הודלפו פרטים ממסקנות בית הדין הבינלאומי לחקירת רצח חרירי, מהם עולה כי חיזבאללה עומד מאחורי החיסול.

על פי הדיווח, ארדואן אמר: "חיזבאללה אומר שהוא מהווה את רוח ההתנגדות בלבנון. יותר מזה - הוא עושה שימוש בביטוי 'השהיד חרירי', בהתייחסו לרפיק חרירי. אי אפשר לחשוב, אם כך, שלחיזבאללה יש קשר לחיסול הזה. חיזבאללה גם תומך ביוזמה הסורית-סעודית להרגעת המתיחות".

עוד דווח כי ארדואן עדכן את העיתונאים הטורקים שבניגוד לביקורו האחרון בלבנון, אז נפגש עם "שניים-שלושה" מנהיגים פוליטים, הפעם נפגש "בנפרד" עם שמונה מנהיגים פוליטים, ביניהם מנהיגים בחיזבאללה. "הזדקקתי לזמן נוסף בפגישתי עם חיזבאללה", אמר.

ארדואן לא שכח בדבריו גם להחמיא לראש ממשלת לבנון סעד חרירי ולאביו שחוסל: "סעד חרירי רואה בטורקיה כאחות גדולה. גם הוא אמר כך. אולם הדמות בעלת החשיבות הרבה ביותר עבורו היא אביו. אבא שלו היה מנהיג חשוב ואיש עסקים מצליח. גם בפוליטיקה היה מוצלח. בתקופתו השיגה לבנון הישגים חשובים מאד, הן בתחום החירויות והן בכלכלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully