וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: 43% מבעלי מוגבלויות ויתרו על מזון

29.11.2010 / 8:51

עוד עולה מדו"ח נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות כי יותר מ-25% מהאנשים עם מוגבלות חמורה דיווחו שהחשמל בביתם נותק בשל קשיים כלכליים

דו"ח נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות המתפרסם הבוקר (שני) מצייר תמונת מצב עגומה בכל הנוגע למצבם הכלכלי של בעלי המוגבלויות בישראל ואכזבתם מהשירותים הניתנים להם על ידי גופי הרווחה. הדו"ח מבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2007, אך משקף מגמות קיימות גם בשנה הנוכחית.

מהדו"ח עולה כי למעלה מ-25% מהאנשים עם מוגבלות חמורה ו- 16% עם מוגבלות מתונה דיווחו כי בשנה לפני הסקר נותקו להם הטלפון או החשמל בבית בגלל קשיים כלכליים. זאת לעומת 12% ביתר האוכלוסייה. יותר מ- 60% מהאנשים עם מוגבלות חמורה וכמעט מחצית האנשים עם מוגבלות מתונה דיווחו כי נאלצו לוותר על חימום הבית בגלל קשיים כלכליים לעומת 30% שדיווחו על כך ביתר האוכלוסייה. 43% ו-29% מהאנשים בעלי מוגבלות חמורה ומוגבלות מתונה בהתאמה, דיווחו כי נאלצו לוותר על קניית מזון בגלל קשיים כלכליים, לעומת 17% בלבד שדיווחו כך ביתר האוכלוסייה.

עוד עולה מהדו"ח כי 423,000 אנשים עם מוגבלות בישראל, נעזרים בשירותי הרווחה, 46% מתוכם הם אנשים בעלי מוגבלות, מחציתם סובלים ממוגבלות חמורה. עוד מתברר כי חלק ניכר (51%) ממקבלי השירות בלשכות הרווחה אינו שבע רצון מהשירות שהשירות נותן. בגילאי העבודה (20-64), 58% מהאנשים עם מוגבלות חמורה ו-63% מאלה עם מוגבלות מתונה דווחו כי אינם מרוצים מהשירות שקיבלו בלשכת הרווחה לעומת 48% בקרב אלה ללא בעיית בריאות כרונית.

עוד עולה כי 38% ממקבלי השירותים מהמוסד לביטוח לאומי, אינם שבעי רצון מתפקוד המוסד. 43% מהמשיבים בסקר הביעו חוסר שביעות רצון בנוגע לרמת התפקוד של המוסד, כולל 15% שהשיבו כי התפקוד "בכלל לא טוב". חוסר שביעות הרצון של אנשים עם מוגבלות חמורה היה גבוה קצת יותר ועמד על 46%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully