וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין חרדי: נלחמים בקטל בכבישים עם מודעות אבל

מוטי לוי

29.11.2010 / 6:05

לאחר ששכל את בנו בתאונה, שלמה כץ מקדיש את חייו להסברת זהירות בדרכים לציבור החרדי. בקמפיין פרובוקטיבי חדש שארגן, נתלו בשכונות החרדיות מודעות אבל המשאירות מקום ריק לשם

קמפיין חרדי חדש עושה שימוש במודעות אבל בכדי להעלות את המודעות לזהירות בדרכים. במסגרת הקמפיין כוסו לוחות המודעות בשכונות החרדיות בירושלים ובבני ברק במודעות בנוסח המסורתי המודיעות על "הילקחו מאיתנו לגנזי מרומים של בננו, בעלי, אבינו ואחינו.. אשר נקטף בדמי ימיו בתאונת דרכים". במקום המיועד לשם המנוח הותירו מפרסמי הקמפיין מקום פנוי עם קו תחתון למילוי החסר, בתור נקודה למחשבה.

מי שעומד מאחורי הקמפיין, הבוטה מעט, הוא ארגון חרדי בשם "חפצינו לחיים" שהוקם לפני כשנתיים על ידי שלמה כץ, בן 35 וחרדי בעצמו, המתגורר בירושלים. כץ סיפר לוואלה! חדשות כי "הקמפיין מיועד לכל המשפחה בציבור החרדי" וכי מטרתו היא "להראות את המציאות העגומה כפי שהיא". לדברי כץ הארגון אף שקל לפרסם במודעות כי משפחת "המנוח" האבילה על מותו יושבת 'שבעה', ולציין מקומות שונים ברחבי הארץ בהם ניתן לבוא ולנחמם. עם זאת, לדבריו, בהוראת הרבנים העומדים בראש הארגון הקמפיין 'עודן' לבסוף.

כץ, מורה ומחנך חרדי ואב לחמישה ילדים, שכל בעצמו את בנו בן השלוש לפני כעשר שנים לאחר שהילד נדרס כשירד מרכב הסעות. מאז הטרגדיה שפקדה אותו ואת משפחתו הוא נטל את הסברת הזהירות בדרכים לציבור החרדי כשליחות אישית. לדבריו, באותו זמן לא הייתה כלל מודעות לנושא בשכונות החרדיות. "כשהתחלתי לדבר על זהירות בדרכים בציבור החרדי, אנשים פקחו עליי זוג עיניים ולא הבינו מה אני רוצה", סיפר כץ, "כיום, ברוך השם, כבר הגענו למעל מאה אלף תלמידים חרדיים, באמצעות התוכניות החינוכיות שלנו".

לדבריו של כץ, מודעות האבל הן רק שלב ראשון בקמפיין שיימשך בשבועות הקרובים, אשר עתיד לכלול גם מסרים עדינים יותר. באשר לבוטות של הקמפיין הנוכחי הוא אומר כי "אין ספק שכל מי שראה את המודעה עמד מולה כמה דקות בשתיקה מוחלטת. זו הייתה המטרה. והלוואי שנצליח להציל ולו נפש אחת מישראל".

לפי ארגון 'חפצינו לחיים' בקרב נפגעים בתאונות דרכים בציבור החרדי יש יותר ילדים, יחסית לתאונות בכלל האוכלוסיה. כמו כן, הנהג החרדי הצעיר מוגדר באופן יחסי כבעל רמת סיכון גבוהה, מה שנובע בין היתר מהעובדה כי הוא נוהג בפעמים מזדמנות בלבד, בחופשות מהישיבה וכדומה, והוא עושה זאת בהחבא וברכבים של אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully