וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בדרום: "99% מהמסתננים הם מסתנני עבודה"

פנחס וולף

28.11.2010 / 17:52

על רקע החלטת הממשלה לאשר מתקן כליאה פתוח לפליטים מאפריקה, סיירו שר הביטחון ברק וראש הממשלה נתניהו באזור הקמת מכשול ההפרדה בדרום. נתניהו: "נחושים לבלום הסתננויות מאפריקה"

יח"צ - חד פעמי

צילום: באדיבות יח"צ רה"מ, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום (ראשון) יחד עם שר הביטחון אהוד ברק באזור הבנייה של מכשול ההפרדה נגד מסתננים בדרום. ראש הממשלה התייחס לכניסת הפליטים לישראל ואמר כי המכשול הפיזי יכול להיות יותר משמעותי ממה שחשבנו, ייתכן ונגיע לסגירה פיזית של כל גבולות המדינה.

"אנו נחושים לבלום הסתננויות מאפריקה", אמר ראש הממשלה לצד אתר בניית המכשול, התרשמתי מהיעד שהציב צה"ל – להוריד בשנה הבאה בחצי את מספר המסתננים ואף ביותר בשנת 2012. אנו חיים בכלכלה גלובלית ואנו חסידי העברת הסחורות והאנשים, אך מדינה כמו שלנו חייבת להגן על עצמה מפני הגירה ושיטפון שיכול לשנות את צביונה של המדינה".

נתניהו הוסיף, כי "יותר מ-99% מהמסתננים הם מסתנני עבודה. המסתננים באים לכאן כי הם יודעים שטוב לחיות בישראל, משום שאנחנו מדינה הומנית. יש כאן גילויי קיצוניות והם יגדלו אם יהיו יותר מסתננים. חייבים לסגור את הגבול".

שר הביטחון אמר במהלך הסיור, כי "מדובר באמת במשימה ברמה הלאומית. השטף הזה של מהגרי עבודה הוא סיכון לרקמה החברתית, לא רק פה בדרום אלא בכל הארץ". ברק המשיך ואמר, כי "אנחנו צריכים היערכות לאומית רחבה, שתטפל בין היתר במישור של אכיפת נושא ההעסקה וההחזרה, לצד ג' או למדינות המוצא, וכמובן מתקן השהייה שנדרש בגלל התהליך החוקי שדיברנו עליו היום בממשלה. זו רק ההתחלה ואני מקווה שכשנהיה פה בעוד שלושה או בעוד שישה חודשים נראה שינוי בתוצאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully