וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזג האוויר יציב: מחר יוסיף להיות חם ויבש

אורי ערן

28.11.2010 / 17:18

מזג האוויר החם צפוי להימשך עד יום שישי, ובשירות המטאורולוגי לא צופים גשמים עד אמצע השבוע הבא. "הצפי לא נראה טוב. כנראה שנגיע לשבוע השני של דצמבר בלי גשם"

האם לא נזכה לראות עוד גשם באזורנו? מזג האוויר הקיצי שהורגש היום (ראשון) צפוי להימשך לפחות עד אמצע השבוע הבא. היום היה חם ויבש מהרגיל לעונה ברוב אזורי הארץ, ויבש בהרים ובפנים הארץ. הלילה צפויה ראות מוגבלת במישור החוף הדרומי וצפון-מערב הנגב. מחר יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל לעונה. מזג האוויר הקיצי הזה צפוי להימשך לפחות עד יום שישי.

ניר סתיו, סגן מנהל השירות המטאורולגי, לא נשמע אופטימי. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר סתיו כי צפי המשקעים לא נראה טוב. "כרגע, בשבוע ואולי בשבועיים הקרובים לא צפוי גשם. לפי התחזית לטווח בינוני, בשבועיים הקרובים לא ירד גשם. כך, אנחנו כבר מגיעים לשבוע השני של דצמבר בלי גשם".

כשנשאל מה ההסבר למזג האוויר הצחיח אמר סתיו: "יש טענה שתופעת 'לה ניניה' היא הסיבה. מדובר בתופעה שמתרחשת באזור האוקיינוס השקט בין חופי אמריקה הדרומית לאזור אוסטרליה, ובה יש זרימה מוגברת של אוויר ומים, וייתכן שהדבר משליך על הרבה מערכות מזג אוויר בעולם. חשוב להדגיש שזו רק השערה".

בכל הנוגע למה שמתרחש באזורנו אמר סתיו כי " אנחנו במצב של רמה-חוסמת, או גל עומד. כלומר, התקבעה מערכת שבה מעלינו יש רמה ובאירופה אפיק, וכך שם נשברים שיאים מבחינת כמות הגשם ואצלנו לא יורדם גשם בכלל. זה תקוע כך כבר כחודש, וזה כנראה ימשיך עוד שבוע או שבועיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully