וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקמת מחנה לפליטים - אות קין על ישראל"

פנחס וולף ואריאל נוי

28.11.2010 / 16:03

ארגוני זכויות האדם מחו על אישור הממשלה להקמת מחנה השהייה לפליטים בדרום. "התכנית רק תחריף את מצוקת הפליטים ותפגע בבריאותם ובמצבם הנפשי הרעוע ממילא"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

עמותת "רופאים לזכויות אדם" ביקרה אחר הצהרים (ראשון) בחריפות את החלטת הממשלה על הקמת מתקן שהייה לפליטים בדרום. מהעמותה נמסר כי "לכלוא קורבנות עינויים, אונס, מלחמות ורצח עם ללא הגבלת זמן, ללא ביקורת שיפוטית ובניגוד לאמנה הבינלאומית להגנה על פליטים - זה אות קין על מדינת ישראל".

בעמותה הוסיפו כי "תוכנית זו לא רק שלא תעצור פליטים המגיעים מסיני, כפי שמאות קילומטרים של מסע מסוכן בלב ים על גבי רפסודות רעועות אינם עוצרים פליטים מלהגיע לאירופה, אלא רק תחריף את מצוקת הפליטים ותפגע בבריאותם ובמצבם הנפשי הרעוע ממילא. רופאים לזכויות אדם תפעל במלוא כוחה לביטול ההחלטה האומללה".

השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן, שהצביע נגד התוכנית, אמר כי לא זו הדרך לטפל בבעיית המסתננים. "את עיקר המאמץ והמשאבים יש להשקיע בהאצה של הקמת הגדר ובהוצאה מיידית מישראל של מי שאינו עונה להגדרה פליט", אמר השר והוסיף כי, "בניית המתקן במקביל להקמת הגדר גוזלת משאבים ואינה פותרת את הבעיה".

מנגד, יו"ר מפלגתו של ברוורמן, שר הביטחון אהוד ברק אמר בדיון על ההצעה כי "הנושא כולו חיוני וחשוב מאוד להתקדם. הפתרון הוא מצרף של פעולות: בניית גדר - שתיקח כשנה וחצי, תגבור מסיבי של כוחות, אכיפה אפקטיבית נגד מעסיקים והחזרה למדינות המוצא או למדינה שלישית". ברק הוסיף כי "המתקן הוא גורם מסייע לפתרונות המוזכרים לעיל מבחינה חוקית. אין ברירה אלא להקים מחנה פתוח".

בישיבתה השבועית הבוקר, אישרה הממשלה את הקמת מתקן השהייה שיוגדר כמרכז "פתוח" ויספק למסתננים צרכים בסיסיים, בהם: מקומות לינה, מזון, שתייה וצרכי בריאות. בנייתו תחל תוך שישה חודשים. המתקן נועד למסתננים שנכנסו לישראל שלא כחוק ואשר לא ניתן להרחיקם למדינת מוצאם בשלב זה. מטרתו היא להפחית משמעותית את התמריץ הכלכלי בהגעה שלהם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully