וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסגל הזוטר: "לשנות מבנה הסגל באקדמיה"

28.11.2010 / 15:24

יום לפני הדיון בוועדת הכספים על תכנית הרפורמה בהשכלה הגבוהה של משרד החינוך, קוראים ארגון הסגל הזוטר והתאחדות הסטודנטים לשינוי התכנית. "התכנית במתכונת הנוכחית לא תעזור"

ארגון הסגל הזוטר באוניבסיטאות והתאחדות הסטודנטים קיימו היום (ראשון) מסיבת עיתונאים בה קראו לשינוי מהותי בתכנית הרפורמה להשכלה הגבוהה של משרד החינוך. "אישור הרפורמה במתכונתה הנוכחית יעודד דפוס של דלת מסתובבת – השקעה רבה בהחזרת חוקרים מחו"ל מבלי לטפל בחוקרים ובמילגאים בארץ. אלו ימשיכו לחפש ערוצי התקדמות בחו"ל או יועסקו כמו עובדי קבלן כסגל זוטר ומורים מן החוץ", אמרו חברי הסגל.

הסטודנטים והסגל הזוטר דורשים לבצע ארגון מחדש של מבנה הסגל האקדמי ולשנותו מהשורש, כמו גם שיפור בתנאי המחקר וההוראה. לצורך כך הם מבקשים תקציב של 135 מיליון שקלים בשנה, כשבחישוב של חמש שנים מדובר ב-7% מהתוספת המוגדרת בתוכנית החומש.

לטענתם, המודל הנוכחי של התכנית, הכוללת הוספת תקציבים למוסדות והקמת מרכזי מצוינות למחקר הוא צעד חשוב שלא יפתור את הבעיות המהותיות ולא ימנע את "תקרת הזכוכית" בה לטענתם נתקלים חוקרים בארץ. לדבריהם, ההצעה לא תקטין את כיתות התרגול ולא תחזיר הכשרות אקדמיות שבוטלו. דניאל מישור, מנכ"ל הפורום המתאם של ארגון הסגל הזוטר, אמר לוואלה! חדשות שיו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב במשרד החינוך, פרופ' מנואל טרכטנברג, כבר שוחח איתו לפני מסיבת העיתונאים והבטיח פתיחה במשא ומתן מיד אחרי הישיבה שתיערך מחר בנושא בוועדת הכספים.

חברי הסגל הזוטר מהווים את רוב הסגל האקדמי - למעלה מ-12,000 מתרגלים ומרצים לעומת 5,000 חברי סגל בכיר. רובם מועסקים בחוזים זמניים סימסטריאלים שנעים בין ארבעה לשישה חודשים ובמשרות חלקיות. מדובר בכשליש משרה בממוצע. איציק שמולי, יו"ר ההתאחדות הסטודנטים, הבטיח לתמוך במאבק הסגל הזוטר ש-72% ממנו חברים בארגון שבראשו הוא עומד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully