וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות במצרים: בן של מועמד לפרלמנט נדקר למוות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.11.2010 / 13:52

מאז שעות הבוקר פרצו עימותים סוערים ברחבי מצרים בסמוך לקלפיות בבחירות לפרלמנט. שני מקומיים נהרגו בעימותים - אחד מהם בנו של מועמד לפרלמנט

שני אזרחים נהרגו היום (ראשון) ברחבי מצרים בעימותים שפרצו בסמוך לקלפיות במהלך הבחירות לפרלמנט במדינה. אחד מההרוגים הוא בנו של מועמד בבחירות לפרלמנט, אשר נדקר למוות ליד קלפי באזור 'אל-מטריה' שבקהיר, בעת שניסה לתלות תמונה של אביו. האזרח השני נהרג במחוז מנופיה.

במספר מחוזות נוספים במדינה, כגון נג'ע חמאדי ואל-גרביה, פרצו עימותים חמושים בין אזרחים. כוחות הביטחון התערבו וירו גז מדמיע לעבר המתפרעים. בכל המחוזות התפרשו כוחות גדולים של משטרה ואנשי ביטחון שמנסים להרגיע את הרוחות ולמנוע התלקחות.

40 מיליון בעלי זכות הצבעה במצרים יצאו היום לקלפיות הפרושות ברחבי המדינה כדי לבחור 508 חברי פרלמנט מתוך 5,000 מועמדים. 64 מושבים שמורים לנשים. תנועת "האחים המוסלמים" התלוננה כי ועדת הבחירות מונעת מאנשיה לשבת בוועדות הקלפי במספר מחוזות במדינה אולם דובר ועדת הבחירות הכחיש את הטענות.

מפלגתו השלטון של הנשיא חוסני מובארק, "המפלגה הדמוקרטית הלאומית", צפויה לנצח בבחירות ובכך להעניק רוח גבית למועמד מטעמה שיתמודד בבחירות לנשיאות ב-2011. עד כה לא הכריז מובארק אם הוא מתמודד או לא. תנועת "האחים המוסלמים" מחזיקה ב-88 מושבים בפרלמנט ומקווה להתחזק או לפחות לשמר את כוחה.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully