וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמה עזה: תושבי הרצועה נאבקים בשפעת

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

28.11.2010 / 12:17

חילופי עונות או סניטריה לקויה? לא משנה מה הסיבה, נראה כי מגפת שפעת תוקפת את תושבי רצועת עזה. "רבים מהתושבים שעלו לרגל לערב הסעודית שבו עם שפעת והדביקו רבים בעזה"

תושבי רצועת עזה עסוקים בימים האחרונים בקינוח האף, בשתיית תה ובמנוחה רבה. מחלת השפעת תקפה בעת האחרונה את תושבי הרצועה, ואלו ממלאים בימים האחרונים את בתי החולים והמרפאות. "למרות שיש תרופות תוצרת עזה או תוצרת רמאללה, כולם מעדיפים תרופות תוצרת ישראל. לא אכפת לנו שהן יותר יקרות. הן היחידות שעוזרות", אמר לוואלה! חדשות תושב הרצועה.

הרופאים בעזה טוענים אמנם שמזג האוויר ההפכפך וחילופי העונות הם הגורמים המרכזיים להתפשטות השפעת, אך בעזה מדברים גם על מצב הניקיון הירוד בבתי החולים ובמרפאות כגורם מרכזי להידבקות: "מי שנכנס לניתוח בבתי החולים נדבק בשפעת משום שלא מנקים את חדרי הניתוח היטב", אמר תושב הרצועה. "גם במרפאות מלוכלך ולא נקי, אז כל מי שנכנס לרופא – נדבק בשפעת".

מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים 'שיפא' בעזה, ד"ר חליל נחאלה, מספק גרסה מעט אחרת: "התקופה הנוכחית היא בין חום לקור", אמר לוואלה! חדשות. "רבים לובשים ארוך ואחרי זה קצר, וזה גורם למחלות. בנוסף לכך, רבים מהתושבים שעלו לרגל לערב הסעודית שבו עם שפעת והדביקו רבים בעזה". לדבריו, לא כל תושבי עזה מקבלים חיסון לשפעת, "רק אנשים שנמצאים בסכנה גדולה, כגון זקנים בסכנת חיים, חולי כליות ואנשים עם מחלות כרוניות".

"בהחלט יש תחושה שרבים בעזה חולים בשפעת, מעט מעל הממוצע בתקופות מעבר. אצלנו בעבודה למשל יש 120 עובדים, ו-15 מתוכם נמצאים כרגע בבית לאחר שחלו בשפעת", סיפר תושב הרצועה. גם בביתו הפרטי של ד"ר נחאלה נפלו שלושת ילדיו למשכב. ומה התרופה שהוא נתן לילדיו? "שום תרופה. הם ילדים בריאים. הרבה תה והרבה מנוחה, וזהו זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully