וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מי חכם יותר?

שלומי עוזיאל

28.11.2010 / 10:27

מחקר חדש מצא כי כלבים אינטליגנטים יותר מחתולים. מסכימים או מוכנים לטעון נגד? בואו להצביע עכשיו!

האם כלבים חכמים יותר מחתולים? כנראה שכן. עיתון הניו יורק טיימס דיווח בשבוע שעבר, כי מדענים באוניברסיטת אוקספורד טוענים שהאינטליגנציה של "חברו הטוב ביותר של האדם", קרי הכלב, התפתחה מהר ולרמה גבוהה יותר, ביחס לאינטליגנציה של החתול העצמאי. זאת, בניגוד לתפיסה המקובלת, הגורסת שהחתול אינטליגנטי יותר מכיוון שהוא זקוק לפחות תשומת לב ויכול לרוב לדאוג לעצמו.

חתול פרסי. ShutterStock
יכול לדאוג לעצמו?/ShutterStock

במידה ואוהבי החתולים שואלים את עצמם כיצד קרה כי הנמר הקטן שלהם מוצא את עצמו (או מוחו) קצת נחות יותר, מתוך המחקר החדש מתבררת גם הסיבה: דווקא בגלל מיעוט האינטראקציות החברתיות של החתול עם הסביבה מוחו לא התפתח במהירות דומה לזו של הכלב, ולכן אינטליגנציית החתול היא פחותה יותר.

זו הייתה הפעם הראשונה שמדעני אוקספורד מיפו את ההיסטוריה של האבולוציה של המוח, בקבוצות שונות של יונקים לאורך 60 מליון שנה. בשורה התחתונה, הם גילו סטיות עצומות בדרכי ההתפתחות והשינוי בקבוצות יונקים אלה. הממצא העיקרי הראה קשר בין גודל מוח היונק, ביחס לגודל גופו ופעילותו החברתית. נמצא שקבוצות יונקים עם מוח גדול באופן יחסי, נטו לחיות בקבוצות יציבות וחברתיות. מכאן שבעלי חיים שהם חלק מקבוצה חברתית, חושבים יותר. החוקרת הראשית, דר' סוזן שולץ, הוסיפה: "המחקר הזה משנה את התפיסה הרווחת כי גודלו של המוח התרחב על פני כל קבוצות היונקים. במקום זאת נמצא שקבוצות עם תהליכי חיברות גבוהים, עברו גדילה מואצת של אבולוציה מוחית. כלבים תמיד נתפסו כחברותיים יותר, מאשר החתולים שנהנו מבדידותם. אך מסתבר שאינטראקציה טובה לאבולוציה של המוח בזנים שונים, אפילו לזה שלנו."

בובי 18.11.10. טל אנגלנדר
רק נראה חכם יותר?/טל אנגלנדר

האם הוכרעה הסוגיה הבוערת של אוהבי חיות המחמד? ובכן, התשובה לשאלה עתיקת היומין. המלחמה המדומה בין אוהבי הכלבים לאוהבי החתולים, זכתה לאישור תיאורטי. אך אל לנו למהר ולחגוג ניצחון או הפסד, מחקרים רבים ונוספים מתבצעים. התוצאות, מטבען משתנות ממחקר למחקר, ויש לא מעט חתולים, ובעליהם, שמוכנים להישבע שהם חכמים פי כמה, מכל כלב אחר בסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully