וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו בחוק המאפשר ליורדים מהארץ להצביע

פנחס וולף

28.11.2010 / 0:40

הצעת החוק המבקשת לאפשר לישראלים יורדים להצביע בבחירות, תגיע הבוקר לדיון בוועדת שרים לחקיקה. "חוק זה מחזק את הקשר בין ישראלים השוהים בחו"ל למדינה"

"חוק היורדים", המבקש לאפשר לישראלים שירדו מהארץ להצביע בבחירות הכלליות לכנסת ממקום מושבם בחו"ל, יגיע הבוקר (ראשון) לדיון בוועדת שרים לענייני חקיקה. על פי הצעת החוק של יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ יעקב כץ (כצל'ה), הישראלים שיוכלו להצביע הם אלו השוהים בחו"ל ומחזיקים בדרכון ישראלי עשר שנים לפחות.

על פי ההערכות, אין כרגע רוב בוועדה לאישור הצעת החוק. הצעה זהה הגיש לפני מספר חודשים ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), אולם היא כרגע בהשהייה מאחר שבסיעתו העריכו כי לא יצליחו לגייס את תמיכת הממשלה למהלך. חברי כנסת נוספים הגישו הצעה דומה בעבר.

ח"כ כץ נימק מה הרעיון העומד מאחורי החוק: "כמעט בכל מדינות העולם ניתנת זכות הצבעה לאזרחי מדינה גם אם אינם שוהים בה ביום הבחירות, זאת על ידי אפשרות הצבעה בשגרירות לצד שליחים דיפלומטיים העושים זאת. קל וחומר שדבר זה צריך להתאפשר במדינת היהודים השייכת לכל האומה באשר היא ולשם כך אף הוקמה המדינה. ישראלים רבים שוהים בחו"ל בשליחויות שונות ולא מתאפשר להם לבחור בכנסת. חוק זה מחזק את הקשר בין ישראלים השוהים בחו"ל והינם בעלי זיקה בולטת למדינת ישראל". לדבריו, ארבעה שרים כבר הביעו תמיכה בהצעת החוק.

עדכון ראשון: 21:40, 27.11.10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully