וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נזכה בבחירות ננתק היחסים עם ישראל"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

27.11.2010 / 9:34

תנועת האחים המוסלמים הודיעה כי אם תזכה בבחירות לפרלמנט המצרי תפעל לניתוק היחסים עם ישראל. ”ברגע שנגיע לשלטון נשנה את היחסים עם ישראל”

יממה לפני הבחירות לפרלמנט במצרים מבהיר מנהיג תנועת 'האחים המוסלמים', מוחמד בדיע, כי אם תנועתו תזכה בבחירות – היא תפעל לניתוק היחסים עם ישראל. "אנו בהחלט איננו מרוצים ממצב הנישואים הבלתי-לגיטימי בין קהיר לתל אביב", אמר (שבת) ליומון הלונדוני 'אל-קודס אל-ערבי'. "מנהיגי המשטר יודעים היטב שברגע שנגיע לשלטון נשנה דברים רבים במדיניות, ובראש את היחסים עם ישראל שגרמו לנו נזק רב".

בדיע, שסיכויי תנועתו להתחזק בבחירות לפרלמנט די קלושים, אמר עוד: "לא נאפשר לפלסטינים למות מרעב בזמן שאנחנו סוגרים את השערים בפניהם (מעבר רפיח – נ.י) ובזמן שהישראלים נכנסים לסיני מתי שהם רוצים". לדבריו, יש שלושה גורמים שאינם רוצים שהאחים המוסלמים יצליחו בבחירות: ארה"ב, ישראל והמשטר המצרי, "שמנהל מלחמה לא מכובדת נגד המצרים, ובראשם תנועתנו".

על אף הבטחתו של נשיא מצרים חוסני מובארק שהבחירות תהיינה שקופות, חופשיות ודמוקרטיות, בימים האחרונים עצרו כוחות הביטחון במצרים מאות פעילים של האחים המוסלמים ופיזרו הפגנות פוליטיות של גורמי אופוזיציה. "בבחירות ב-2005 השיגו האחים המוסלמים יותר מ-2.5 מיליון קולות. אם הבחירות יהיו אמיתיות, העולם יבין שאנחנו זוכים לרוב במצרים", אמר בדיע.

בבחירות שיתקיימו מחר יתמודדו 5,064 מועמדים על 508 מושבים בפרלמנט המצרי, מתוכם 64 משוריינים לנשים. בנוסף לכך ממנה הנשיא מובארק עוד 10 חברי פרלמנט מטעמו, כך שמספר חברי הפרלמנט עומד למעשה על 518. מתוך אלפי המועמדים, 1,188 מתמודדים מטעם מפלגות מסוימות והיתר – 3,498 – מתמודדים במסגרת עצמאית. תנועת האחים המוסלמים מחזיקה 88 מושבים בפרלמנט הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully