וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זהות המפכ"ל הבא כבר ידועה"

איילה חננאל

27.11.2010 / 0:03

גורמים במשרד לביטחון פנים אמרו כי ההחלטה על זהות המפכ"ל הבא כבר התקבלה, והיא צפויה להימסר בזמן הקרוב. "לא מדובר באחד השמות שעלו לכותרות לאחרונה"

זהות המפכ"ל הבא ידועה, והיא תיחשף כבר בזמן הקרוב. כך אמרו אמש (שישי) גורמים במשרד לביטחון הפנים. לדבריהם, המפכ"ל הבא "אינו אחד המועמדים ששמם עלה לכותרות בשבועות האחרונים והוא עשוי לבוא כהפתעה לכמה אנשים".

על רקע פרשת ההטרדה המינית והאונס בהם מואשם ניצב אורי בר לב, שצויין כאחד המועמדים המובילים לתפקיד המפכ"ל, בצמרת המשטרה מחכים בדריכות להכרעה. לדברי גורמים במשרד, המועד האחרון שאותו הציב אהרונוביץ' להכרזה על המפכ"ל החדש הוא ה-15 לדצמבר, אך ככל הנראה יוצג כבר בהמלך שבוע וחצי הקרובים.

השר אהרונוביץ' נאם ביום שלישי בכנס אילת לעיתונות ובדבריו התייחס לתלונות בגין הטרדה מינית שהוגשו נגד ניצב אורי בר לב. השר אהרונוביץ' אמר כי הוא מקווה ש"הפרשה תסתיים במהרה על מנת שהארגון יהיה מרוכז במשימותיו והליך בחירת המפכ"ל יימשך". הוא הוסיף כי "אין ספק שהפרשה גורמת למבוכה רבה לשוטריה המסורים של משטרת ישראל ולציבור אך חייבים להביא לסיומה". מוקדם יותר אמר אהרונוביץ' כי הוא "שומר את הזכות להקדים את הבחירה אם קרבות הניצבים ימשיכו להכתים את שמה הטוב של משטרת ישראל".

דרושה חקירה נוספת

ביום חמישי הודיעה המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, כי הוחלט לקיים פעולות חקירה נוספות בעקבות חקירתו של ניצב אורי בר לב, החשוד בהטרדה מינית ובאונס. בר לב נחקר יום לפני כן במשרדי מח"ש בנתניה במשך שמונה שעות. במהלך חקירתו נשאל בר לב על קשריו עם ד"ר אורלי אינס-קניג ו-מ', שהתלוננו נגדו בהטרדה מינית ובאונס.

הניצב אף עבר בדיקת פוליגרף, אך תוצאותיה אינן חד משמעיות. במקרים מסוימים נמצא דובר שקר ובמקרים מסוימים התוצאה הייתה גבולית. בעקבות כך, מח"ש צפויה לזמן אותו לחקירה נוספת. כמו כן, גם מ' תידרש לעבור בדיקת פוליגרף.

במחלקה לחקירות שוטרים אמרו כי הפרסומים על תוצאות בדיקת הפוליגרף חוטאים לאמת. "בעקבות חקירת ניצב בר לב אמש בידי המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי יש לבצע פעולות חקירה נוספות", נמסר. בנוסף אמרו במח"ש כי "צוות החקירה מזהה ניסיונות של גורמים שונים בעלי אינטרס להשפיע על החקירה, בין השאר באמצעות השתלת מידע מסולף ומסרים לא נכונים ולא מדויקים בתקשורת, לרבות בדרך של ציטוטים שלא היו ולא נבראו המיוחסים לגורמי החקירה, או מידע כוזב לגבי פעולות החקירה ותוצאותיהן".

פרקליטתו של בר לב, עו"ד אירית באומהורן, אמרה כי תוצאות בדיקת הפוליגרף לא הועברו לידיה ולכן "אין לנו אפשרות להתייחס לגל השמועות – הנעות מ'דובר אמת', דרך 'אין ממצא' ל'דובר שקר' - באופן ענייני. ידוע לנו כי גם תוצאות הפוליגרף של אינס, שהתפרסמו בעיתונות הינן בגדר שמועות לא מבוססות. בכל מקרה, ניצב בר לב עומד מאחורי התשובות שנתן לחוקריו כי הוא לא אנס, לא סימם ולא קיים יחסי מין בשלישייה עם מ' וכי לא הטריד מינית את אינס. ניצב בר לב הסכים לגשת לבדיקת הפוליגרף מתוך אמונה חזקה בצדקת דרכו, למרות שידע על הבעייתיות במכשיר שלא קביל בתור ראיה בבית משפט".

(עדכון ראשון: 26.11.10, 23:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully