וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סעודיה: עצרנו 19 חוליות של אל-קאעדה בשטחנו

אופק עיני

27.11.2010 / 0:10

משרד הפנים הסעודי הודיע כי כוחות הביטחון במדינה עצרו 149 בני אדם, מתוכם 25 זרים, בחשד שהשתייכו או היו קשורים לאל-קאעדה. "תיכננו להתנקש בבכירים ולתקוף מוסדות"

אל-קאעדה שולח זרועות לכל העולם: משרד הפנים הסעודי הודיע אתמול (שישי) כי כוחות הביטחון במדינה עצרו 149 בני אדם בחשד שהשתייכו או היו קשורים לאל-קאעדה. בהודעה שפירסם משרד הפנים נמסר כי כוחות הביטחון הצליחו לסכל ניסיונות מתקדמים לפגוע באנשי ביטחון, עיתונאים ובכירים במדינה במהלך החאג'. כמו כן, נמסר כי פעילי אל-קאעדה פעלו על מנת להפיץ את משנתם בקרב המוסלמים שהגיעו למדינה על מנת לקיים את מצוות החאג'.

דובר משרד הפנים הסעודי, לואא' מנסור א-תורכי, פירט כי 149 החשודים משתייכים ל-19 חוליות שונות של אל-קאעדה וכי ביניהם 25 אזרחים זרים, מארצות ערב, אפריקה ודרום אסיה. א-תורכי סיפר כי החשודים נעצרו במהלך שמונת החודשים האחרונים, וכי היה להם קשר לגורמים באל-קאעדה באפגניסטן, בסומליה ובתימן. לדבריו, החרימו כוחות הביטחון במדינה מאנשי אל-קאעדה כ-600 אלף דולר במהלך תקופת החאג'.

א-תורכי פירט עוד כי החוליות השונות תיכננו להתנקש בבכירים ביטחוניים ובעיתונאים במדינה, תיאמו העברות של מבוקשים לחו"ל, הפיצו את רעיונותיו של הארגון ואספו תמיכה כספת עבורו מתוך סעודיה ומחו"ל. לדבריו, כוונתם הייתה אף לתקוף מוסדות פוליטיים ובסיסים צבאיים, ולאמן פעילים חדשים בהכנת חומרי נפץ.

(עדכון ראשון: 26.11.10, 15:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully