וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הזהירה את נתניהו מפני מסמכי ויקיליקס

26.11.2010 / 8:30

במסגרת היערכות וושינגטון לחשיפת מסמכי אתר ההדלפות ויקיליקס, הזהירה שגרירות ארה"ב את לשכת רה"מ נתניהו, כי עלולים להתפרסם מסמכים הנוגעים ליחסים בין המדינות. המטרה: למנוע מבוכה

שגרירות ארצות הברית בישראל הזהירה את לשכת ראש הממשלה, מכך שייתכן כי מסמכים מהשגרירות הגיעו לידי אתר "ויקיליקס" וכן מסמכים משגרירויות אחרות בעולם. ההערכה היא שהשגרירות תדרכה בנושא את לשכת ראש הממשלה כדי להימנע ממבוכה במידה שהאתר יפרסם דברים הנוגעים לישראל.

אתר ויקיליקס טען הלילה (שישי) כי ארה"ב תדרכה את בעלות בריתה וביניהן בריטניה, אוסטרליה, קנדה, דנמרק, נורבגיה וישראל לקראת פרסום המסמכים המתוכנן על ידי האתר. לדברי ויקיליקס, דיפלומטים אמריקאים תדרכו בכירים בממשלות של מדינות אלה כי האתר עומד לפרסם אלפי מסמכים דיפלומטיים המכילים האשמות בשחיתות נגד פוליטיקאים ברוסיה, אפגניסטן ומדינות נוספות במרכז אסיה. לטענת ויקיליקס, האמריקאים חוששים כי ההאשמות האלה חמורות מספיק על מנת לגרום למבוכה לממשלות אלה.

אתמול פרסם העיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא בלונדון כי מסמכים שבידי ויקיליקס כוללים מידע שעלול לפגוע קשות ביחסים בין ארה"ב לטורקיה. הדברים הללו מתפרסמים לאחר שאמש הזהיר הפנטגון כי החשיפה הבאה של האתר, שתכלול כנראה מסמכים ממחלקת המדינה האמריקאית, עלולה לגרום נזק רב לארה"ב וליחסיה עם בעלי בריתה בעולם, נראה כי החשש מתחיל להתממש.

בין היתר, מתברר, כוללים המסמכים הוכחות לכך שטורקיה אפשרה להעביר נשק לארגון אל-קאעדה הנלחם בארה"ב, ואילו ארה"ב סייעה למורדים הכורדים בטורקיה, הנלחמים נגד השלטון המרכזי באנקרה. יש לציין כי מדובר במסמכים שכבר הועלו לאתר בקבוצת המסמכים הקודמת שעסקה בעיקר בפעילות צבא ארה"ב בעירק (אך עד כה לא נחשפו בתקשורת), ולא במידע מתוך החשיפה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully