וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום אורלי אינס הוא אירוע מכונן

זהבה גלאון

26.11.2010 / 0:00

המהלך של אורלי אינס הוא מהלך אמיץ שנותן כוח לנשים אחרות שחוששות להתלונן, אך זהבה גלאון חושבת שזאת היתה גם שעת שפל של התקשורת המציצנית, המשמשת ברובה כמשת"פית של עברייני מין

זה היה ערב מרגש; זה היה אירוע מכונן; זאת הייתה שעתה היפה של ד"ר אורלי אינס, שהחליטה באומץ רב לעמוד על הבמה, ולחשוף את עצמה. ד"ר אורלי אינס החליטה לספר על השבוע הקשה בחייה שבו היא בוזתה, הושפלה והוצגה כמניפולטיבית, שבוע שבו פלשו לחיים האינטימיים ביותר שלה וביזו אותה. ד"ר אורלי אינס דיברה, ורעד עבר בקהל, שמחא כפיים לנוכח אומץ הלב והעמידה הבוטחת בצדקת המאבק.

עליהום תקשורתי

זו הייתה גם שעת שפל וחרפה, של תקשורת מציצנית שרובה ככולה שימשה כמשת"פית של עברייני מין במהלך השבוע האחרון. תקשורת שפימפמה הערכות וטענות נגד ד"ר אינס במטרה לקעקע את אמינותה ולפגוע ביושרה. לנשים שהוטרדו או היו קורבן לאונס ואלימות קשה מאוד לשבור את קשר השתיקה ולהתלונן. נדרש מהן אומץ רב וכוח לעמוד מול גורמי האכיפה ולספר את סיפורן בשנית. פעמים רבות הן חוות מעין "אונס" שני על ידי העבריינים עצמם והתקשורת, שנותנת ביטוי למתקפות בניסיון לקעקע את אמינותן.

ד"ר אורלי אינס חוותה את העליהום התקשורתי המוכר, והיא נאלצה לנקוט בצעד לא שגרתי ולוותר על החיסיון שהחוק מעניק לפרטיותן של מתלוננות בעבירות מין. חוק שחוקקתי בעבר אוסר על פרסום עברן המיני של מתלוננות. החוק נועד לאפשר למתלוננות לא לחשוש, לאזור עוז, ולשבור את שקר השתיקה. החוק הזה הופר ברגל גסה על ידי התקשורת. כל העוסקים והנוגעים בדבר חייבים לקחת בחשבון שכשמשתלחים במתלוננות בעבירות מין הם מפקירים את דמן של הקורבנות הבאות, שפשוט יחששו להתלונן. ד"ר אינס עשתה היום מהלך מעצים שיתן כוח לנשים רבות אחרות שחוששות להתלונן, לדעת שהן לא לבד ושהן לא תהיינה לבד.

עדכון ראשון: 22:18

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully