וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הדין של קצב: משפטו יוכרע בעוד כחודש

25.11.2010 / 16:19

הכרעה במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב תינתן ב-28 בדצמבר. קצב מואשם באונס ועבירות מין נוספות בעובדות שהיו כפופות לו במשרד התיירות ובבית הנשיא

אחרי משפט שנמשך חודשים רבים ועורר סערה ציבורית גדולה, דוברות בית המשפט הודיעה היום (חמישי) כי הכרעת הדין במשפט הנשיא לשעבר משה קצב תינתן בעוד כחודש, ב-28 בדצמבר. קצב מואשם באונס ועבירות מין נוספות שביצע לכאורה בשלוש מתלוננות שהיו כפופות לו.

לנשיא לשעבר מיוחסות עבירות חמורות, חסרות תקדים לאישיות במעמדו. בסיכומי המשפט, כתבה התביעה כי "הנאשם ראה בנשים הכפופות לו מאגר ממנו בחר את חלקן כאובייקטים מיניים". התובעים, רונית עמיאל ונסים מרום טענו שמשעה שקצב מצא את הנשים "הולמות את עניינו המיני", הוא נהג לנצל את מעמדו ואת חובתן של נשים לשהות במחיצתו ולציית לו במסגרת מילוי תפקידן בכדי להטרידן מינית.

"משרותיו הרמות של הנאשם, כמו גם הפער העצום שהיה קיים בין מעמדו הנישא ובין לזה הזוטר של קורבנותיו, ותוך כך נתונות למרותו וחרדות למשרתן, השפיע מאוד על דרכי התנהלותן של המתלוננות אל מול מעשיו של הנאשם", נכתב.

מנגד, פרקליטיו של קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא טענו שנעשתה לו רצח אופי. "הוא הוצג כדמות מפלצתית למרות שלא היה בסיס עובדתי וראייתי לדברים", אמרו, "עדות המתלוננות היתה מלאת סתירות והתביעה סימנה לעצמה מטרה וניסתה להתאים את העובדות לקונספציה, אולם לא הצליחה להוכיח את אשמתו של קצב".

עוד טענו פרקליטי קצב כי "הפרקליטות היתה שבויה בקונספציה לפיה האפשרות היחידה היא שקצב אנס את המתלוננת ולא בדקו אפשרות שבין השניים היה קשור רומנטי או אפשרות אחרת".

קצב נאשם שאנס את א' ממשרד התיירות בשני מקרים בעת שכיהן כשר התיירות בסוף שנות ה-90' וביצע בה מעשה מגונה. בנוסף, הוא נאשם בהטרדתן של ה' ול' שעבדו תחתיו בבית הנשיא.

  • עוד באותו נושא:
  • משה קצב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully