וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: לא נשב בשקט אם ישראל תפלוש לעזה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.11.2010 / 15:19

ראש ממשלת טורקיה תקף את ישראל בנאום שנשא בלבנון ואמר: אתם רוצחים ילדים בלבנון ובעזה, עושים שימוש בפצצות מצרר ואחרי זה מבקשים מאיתנו שנעמוד בשקט

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר (חמישי) שארצו "לא תשב בשקט" אם ישראל תתקיף שוב אזרחים בלבנון וברצועת עזה. ארדואן, המבקר בלבנון, דביר על ישראל בנאומו בפני משתתפי כנס כלכלי ואמר: "אתם נכנסים ללבנון, רוצחים ילדים, ואחרי זה מבקשים מאיתנו שנעמוד בשקט. אתם עושים שימוש בפצצות מצרר ורוצחים את ילדי עזה ואחרי זה מבקשים מאיתנו שנעמוד בשקט. לא נשתוק. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו".

"אנחנו רוצים שישרור החוק ולא הפיראטיות", הוסיף ארדואן. "איננו רוצים לראות רצח ילדים אלא רווחה באזור. אם נמשיך להגן על העולם - העולם יקשיב לנו".

גם אתמול דיבר ארדואן בגנות ישראל במסגרת ביקורו בלבנון וקרא לה להפסיק את המעשים מעוררי-ההסתה שלה, בכדי שלא תפגע בסיכויים לשלום. במהלך עצרת עממית שהשתתף בה במהלך ביקורו בן היומיים בלבנון אמר עוד כי "על ממשלת ישראל להבין שברגע שיכונו שלום וביטחון במזרח התיכון, היא רק תרוויח מכך, אך ברגע שתפרוץ מלחמה – אזרחיה של ישראל כמו גם אזרחי האזור כולו ייפגעו".

ארדואן קרא לממשלת ישראל בנאומו להפסיק לבצע טעויות ולהתנצל בפני עמי האזור. "עליה לפעול למען שלום ורווחה של תושבי האזור", הוסיף. בהתייחסו למלחמות בין ישראל ללבנון אמר ארדואן שכשביירות הייתה נצורה, "הרגשנו שאנחנו נצורים גם כן. הדם שנשפך בסברה ושתילה הציף אותנו בכאב". הוא הוסיף ואמר כי הוא בטוח שלבנון הזדהתה עם כאבם של הטורקים על מות תשעת הפעילים על ספינת המרמרה.

ארדואן הבטיח כי ארצו תפעל עד להשבת הזכויות לעזה ולירושלים ותמשיך לתמוך בלבנון. "נמשיך להגן על זכויות בני האדם כל עוד יש מעשים פיראטים בלב ים. בנוסף נמשיך להגן על חפים מפשע שזכויותיהם נגזלות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully