וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנלר תמך בחוק משאל העם - קדימה הענישה אותו

פנחס וולף

25.11.2010 / 14:20

ועדת המשמעת של קדימה החליטה להעניש את ח"כ שנלר, בעקבות תמיכתו בחוק משאל העם. במשך שלושה חודשים תימנע ממנו האפשרות להגיש הצעות חוק. שנלר: "לא אעבור לסדר היום"

ועדת המשמעת של קדימה הטילה היום (חמישי) עונש חמור על ח"כ עתניאל שנלר, שהצביע בעד חוק משאל העם בניגוד להחלטת הסיעה. הוועדה החליטה למנוע משנלר למשך שלושה חודשים את האפשרות להגיש הצעות חוק והצעות לסדר היום. בתקופה זו לא יוכל שנלר גם לשמש בתפקידו כממלא מקום בוועדת החוץ הביטחון מטעם קדימה, במידה שאחד מחברי הכנסת של הסיעה לא יגיע לישיבותיה.

ח"כ עתניאל שנלר אמר בתגובה כי "הצעד הזה לא יישאר ללא תגובה ולא אעבור על כך לסדר היום. מדובר בענישה חסרת תקדים, כאשר ניטרלו לי את כל היכולת הפרלמנטרית ולא היה דבר כזה מעולם. זה לא שהצבעתי אמון בממשלה, מדובר הצבעה אידיאולוגית-ערכית. כולם יודעים שכניסתי לקדימה נבעה מהחשש שהיה לי ממלחמת אחים ואחד הדברים החשובים לעניין היא הסכמה לאומית למהלכים מדיניים, שיכולה להיות מושגת באמצעות משאל עם".

גורמים בקדימה אמרו כי הפעולה ננקטה לאחר מספר פעמים של "הפרות חוזרות ונשנות של החלטות סיעה מצד שנלר, שלאחריהן הוא קיבל התראות ונזיפות מוועדת המשמעת". בהחלטת ועדת המשמעת בראשות ח"כ שלמה מולה צוין כי הצבעתו של שנלר בעד החוק מהווה הפרה חמורה במיוחד, נוכח העובדה ששנלר השתתף בדיון הסיעה בו נקבעה עמדתה, ולנוכח העובדה כי ניתן לחבר כנסת שחפץ בכך להיעדר מההצבעה. בהחלטה צוינה גם "היעדרותו הלא מוצדקת של שנלר מהצבעת אי האמון בממשלה", שהתקיימה גם היא החודש.

שנלר הוסיף כי "הניסיון לומר שאין לגיטימיות להצביע על משאל עם לאדם שכתב על זה, היה בין יוזמי הצעת החוק וההצעה היא חלק מהאג'נדה שלו, גובל בקהות חושים ומנהיגות לא נבונה של ציפי לבני ומנהיגות התנועה. הקושי של המנהיגים הוא לנווט במצבים אפורים. ביקשתי מלבני ומדליה איציק לאפשר לי באופן חריג להצביע בעד הצעת החוק, למרות החלטת הסיעה, אך לא הייתה להן את התבונה לאשר לי זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully