וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: עוסקים בפורנוגרפיה ולא בנשים מוכות

25.11.2010 / 12:47

בעצרת לרגל היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים יצא שר הרווחה נגד "השיח הציבורי בנושא אלימות נגד נשים, במיוחד בימים אלו, שעוסק בפורנוגרפיה, מציצנות, סנסציה ושטחיות"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן. עריכה: גדי וינסטוק)

עשרות נשים צעדו היום (חמישי) מבית ויצ"ו בשדרות דוד המלך בתל אביב לבית אריאלה, לציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים, כשהן נושאות 15 תיבות המדמות ארונות קבורה. נורית קאופמן מתנועת ויצ"ו שארגנה את האירוע, אמרה כי למרות שהשנה נרצחו כבר 18 נשים בידי בעליהן, הן לא העריכו שייאלצו לשאת מספר כה רב של ארונות, אולם "השנה חל גידול ניכר במספר הנשים שנרצחו בידי בני משפחה ולאור גל הרציחות בשבועות האחרונים לא עמדנו בקצב".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאור גל הרציחות בשבועות האחרונים לא עמדנו בקצב". ארונות הקבורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר הרווחה, יצחק הרצוג, רמז בדבריו בעצרת בבית אריאלה לחקירת ניצב בר לב ואמר כי "לצערי, השיח הציבורי בנושא אלימות נגד נשים, במיוחד בימים אלו, עוסק בפורנוגרפיה, מציצנות, סנסציה ושטחיות ומסיט את הזרקור והדיון מהתופעות הקשות באמת שאנחנו רואים בחברה הישראלית: רדיפת נשים בעבודה, השתקת נשים בבית, מקרי רצח, אלימות וקליטת נשים במקלטים. צריך לומר בקול חזק: אסור לעצום עין וצריך להציב סכר לאלימות. זה הסיפור האמיתי שאנחנו צריכים להתמודד איתו".ראש האופוזיציה ציפי לבני אמרה בעצרת כי "היום הזה צריך להיות יום בו החברה הישראלית מבינה שיש מילים שלא משתמשים בהן. אנחנו מוחקים ומוחקות את המושג 'רצח על רקע רומנטי' ואת המושג 'רצח על כבוד המשפחה'. אין רומנטיקה שמחבקים בה מוות ואין כבוד לרצח. כבוד המשפחה הוא הכבוד שניתן לנשים בחייהן ויש להוקיע אדם שרוצח בן משפחתו, יש להוקיע אותו מהחברה בה הוא חי וממשפחת האדם".

לבני הוסיפה ואמרה כי "כאשר עוברים על שמותיהן וקורות חייהן של הנרצחות, מדהים לגלות עד כמה בחברה הישראלית נשים צריכות להיאבק על שוויון בחייהן, עד כמה קבוצות שונות בחברה הישראלית צריכות להיאבק על שוויון בתוך החברה וכיצד אותן נרצחות מצאו שוויון במותן, כי היה מי שחשב שהן החפץ שלו, שהן נקנו בכתובה או בטבעת או בכל מנהג אחר. ואותו אדם חשב שהוא יכול לעשות בהן כרצונו. אני רוצה לדבר היום גם על המועמדות לרצח, כי אין מילים אחרות לתאר נשים שנמצאות בבית, מאויימות במשפחה וכאשר הן מוצאות את הכוח לעזוב אין להן לאן ללכת אלא לאותם מקלטים שויצו דואגת להם כל ימות השנה.זה לא מספיק".

אמש הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את שר האוצר יובל שטייניץ למצוא תקציב לסיוע לנשים מוכות (בין ארבעה לחמישה מיליון שקלים) עד לישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב. זאת כפי שהבטיח לפני שנה בסיור שערך במקלט לנשים מוכות. נתניהו ציין שיש למצוא פתרון מיד לבעיה משום שלא היה ער לכך שההבטחה טרם קוימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully