וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי: אמליץ להתנגד להקפאה נוספת גם עם מסמך מהאמריקאים

25.11.2010 / 10:47

שר הפנים היה עסוק השבוע במעטפות נאצה, ח"כים סוררים, ובדיונים על הקפאה זמנית נוספת. בראיון לחמישי אישי יו"ר ש"ס מבהיר: אני נגד הקפאה בכל מצב, אבל כל ההחלטות מתקבלות אצל הרב

שר הפנים, אלי ישי בלשכתו בכנסת. עומר מירון
שר הפנים, אלי ישי בלשכתו בכנסת/עומר מירון

אלי ישי, השבוע השתתפת בדיונים בניסיון להגיע למסמך הבנות עם האמריקאים בנוגע להמשך ההקפאה. בעבר אמרת שבתנאים מסוימים ש"ס תסכים להימנע בקבינט על הקפאה נוספת.

"לש"ס יש את מועצת חכמי התורה, וההחלטות מתקבלות שם ואצל הרב. הרב רוצה לשמוע מה האמריקאים מוכנים על מנת להביא לטובת כלל ישראל. לראיית הרב עובדיה יוסף, אם בירושלים לא תהיה הקפאה, אם יהיה מכתב אמריקאי שלא ידרשו מאתנו הקפאה נוספת, זאת תהיה בשורה. והוא אמר שהוא מוכן לשקול את זה. רק ברגע שיהיו התחייבויות ברורות נביא להכרעת הרב".

לפני חודשיים אמרת דברים ברורים שבכל מקרה לא תהיה הקפאה.

"אני נגד הקפאה בכל מצב, וגם הרב נגד הקפאה, אבל הוא בוחן כל דבר לפי שכל ומה שהוא יחליט אנחנו נקבל. אבל מי שצריך לקבל החלטה זה לא ש"ס, זה הליכוד: סער, שטייניץ, נאמן, ורה"מ ומרידור. כל אלה הם לשון מאזניים. הרב עובדיה יוסף יבחן לגופו של עניין והוא שוקל אם להימנע או להתנגד בתוצאות שיהיו. הרב שוקל את טובת הכלל ולא טובת כותרת זו או אחרת".

"אמליץ להתנגד גם עם מסמך מהאמריקאים, בגלל שאני חושב שאחרי עשרה חודשים שאמרנו שמסתיימת ההקפאה, צריך באופן מידי לסיים את ההקפאה".

היום כבר יש האטה בבנייה בירושלים

"אין הקפאה בתכנון. להוציא ימים של ביקור של אישים חשובים מארצות הברית ומאירופה, כל התוכניות רצות ללא יוצא מן הכלל, וזה בידיעת ראש הממשלה. לגבי בנייה – שר השיכון אמר כבר שהוא מוציא מכרזים בתיאום עם ראש הממשלה. זה רק ממחיש כמה חשוב שירושלים תהיה משוחררת לחלוטין, וזאת המלחמה שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אתה מסרב לדבר על ח"כ חיים אמסלם, אבל בישיבת הסיעה השמטת את תואר "הרב" כאשר דיברת עליו. האקט הזה בלט מאוד.

"העניין הזה הוא בינו לבין הרבנים. הרב קרא את כל תמלול הדברים שהופיעו בכלי התקשורת ואז קיבל החלטה יחד עם מועצת חכמי התורה".

מה אתה חושב על הדברים הקשים שהוא אמר עליך השבוע?

"תרשה לי לא להתייחס. אני מכבד את השאלה שלך, אבל אני מבקש שתכבד את אי ההתייחסות שלי. זה בהחלט לא מכובד לי לענות, ולא אענה".

השבוע נשלחו ללשכתך וללשכות ח"כים חרדיים ואנשי ציבור חרדים אחרים מעטפות נאצה.

"מתירים את דמם של החרדים, הדתיים והמסורתיים. כל דבר שאנחנו אומרים בנושא של יהדות, יש נגדו הסתות חסרות תקדים. אני רוצה אחדות בעם ישראל. אני קורא לכולם להפסיק עם ההסתה לעניין היהודי. יש מחלוקות, תמיד היו, תמיד ישנן ותמיד יהיו, אבל צריך לדעת לכבד את האחר, להכיר בדעות של הציבור החרדי, ששמרו על העם היהודי בהיסטוריה שלו.

"כל מה שאנחנו רוצים זה לשמור על העם היהודי. זה שיש ביקורות, זה לגיטימי, אבל יש כבר הסתה פרועה שחשוב שהיא תיפסק. הדברים הללו מזכירים לנו ימים חשוכים וקשים בהיסטוריה של העם היהודי. זה מתחיל בהסתה פרועה ויכול להיגמר באסונות. זה נובע משנאה של אישים מסוימים שכל דבר שקשור לחרדים הם חובטים ועוקצים בלי לשים לב. אנחנו מגיעים לרגע מאוד מסוכן. אני מאוד מקווה שרשויות האכיפה יעשו הכל כדי למצוא את הפרחחים האלה ולמצות עימם את הדין".

אילו יכולת להעביר חוק אחד, באיזה חוק היית בוחר?

"הייתי בוחר את החוק של עידוד צעירים בבנייה: משכנתא בתנאים טובים ומענקים למי שזו תהיה דירה ראשונה שלו, בפרט בנגב ובגליל. אנחנו נאבקים ונלחמים על כך ואני מקווה שזה ילך מהר, זה צו השעה. אני מאוד מקווה שיימצא הפתרון. מה שראש הממשלה ושר האוצר הציעו (במסיבת עיתונאים שהם ערכו בשבוע שעבר – פ"ו) זה טוב, אבל לא מספיק".

לדבריו, במידה שנושא ההקלות במשכנתאות לא יעבור, ש"ס תתנגד לתקציב המדינה. "הזוגות הצעירים של כל האוכלוסיות במצב קשה ביותר", הוא מסביר. "מחירי הדירות גבוהים מאוד ורוב הכנסת בעד הצעה כזאת. אני מקווה שבסוף האוצר יסכים כי זה חשוב מאוד. יש הצעת חוק מוכנה של ח"כ יצחק וקנין. עדיין אין רוב בוועדת שרים לחקיקה, אבל אנחנו עובדים על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully