וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנב במרמה 29 מיליון ש' - ונשלח ל-15 שנים בכלא

גלעד גרוסמן

25.11.2010 / 10:15

אלי חפץ התחזה בין היתר לבוגר יחידה מובחרת, איש שב"כ ומנהל תיקי לקוחות בבנק על מנת להוציא כספים מעשרות בני אדם. במסגרת הסדר טיעון נגזרו עליו 15 שנות מאסר

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) 15 שנות מאסר על אלי חפץ, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, בכך שבמשך כשבע שנים הוציא במרמה מעל 29 מיליון שקל מעשרות בני אדם, לאחר שהתחזה, בין השאר, לבוגר יחידה מובחרת, איש שב"כ ומנהל תיקי לקוחות בבנק "קרדיט סוויס", זאת בזמן שלמעשה לא שירת בצבא, אין לו השכלה אקדמית ולמעשה לא עבד בשום עבודה. חפץ השיב למתלוננים כ-14 מיליון שקל, ובית המשפט קבע כי אם לא ישלם פיצוי למתלוננים וקנס על סך מיליון שקלים, הוא יקבל שלוש שנות מאסר נוספות. בגזר דין יוצא דופן קבע השופט צבי גורפינקל כי אם חפץ ישיב למתלוננים את כל הכסף שגנב לפני שיתקיים דיון בערעור שיגיש, יומר עונשו לעונש של חמש שנות מאסר.

כתב האישום נגד חפץ, בן 35, כולל 28 אישומים של קבלת דבר במרמה וגניבה בידי מורשה, וכן ארבעה אישומים של הטרדת עדים ושיבוש הליכי משפט. בסך הכל הוא הודה בכך שהוציא במרמה כספים מ-55 בני אדם באמצעות הבטחות להחזרים גבוהים על השקעות כספים שיפקידו אצלו. רבים מקורבנותיו הם בני משפחתו, בהם גם אחיו וחתנו, וכן חברי משפחה וחבריו מילדות. אחת מקרובות המשפחה אף הפקידה בידיו כספים שנועדו לטיפול עתיד בבנה הסובל משיתוק מוחין. בנוסף, הוא הונה אישה שהבטיח להתחתן עמה, בזמן שהיה נשוי לאישה אחרת, וכן את בני משפחתה של אישה שלישית עמה היה בקשרים רומנטיים.

חפץ החזיר למתלוננים כ-14 מיליון שקל, ועדיין מחזיק בכ-15 מיליון. במהלך המשפט הסכימו הצדדים כי אם הוא יחזיר את שאר הכסף למתלוננים, אז הפרקליטות תבקש להטיל עליו שש שנות מאסר בלבד. חפץ טען בבית המשפט כי הכסף נמצא, אולם הוא זקוק לזמן כדי להחזירו, וקיבל ארכה של חצי שנה לשם כך. לאחר שלבסוף לא החזיר שום סכום, החליט בית המשפט להחמיר בעונשו.

גוזר במו ידיו עונש נוסף

"הנאשם הוכיח עצמו כאדם שבקי בחישובים מסחריים וכלכליים, ואין ספק שגם בתיק זה הוא עושה לעצמו חשבון של כדאיות ושל רווח והפסד", כתב השופט בגזר הדין. "ככל שעונש המאסר יהיה קצר יותר, כך יהיה כדאי לנאשם להימנע מלהחזיר את סכום הגניבה,שהרי בכל מקרה גם אילו החזיר את כל הסכום, היה עליו לרצות כחמש שנות מאסר מאחורי סורג ובריח, ואולי כדאי לו לרצות מספר שנים נוספות – ולאחר מכן לצאת לחופשי כשברשותו סכום כסף עצום להמשיך בחיי פאר ונוחות". השופט הוסיף כי "יש להבהיר לנאשם כי מוטב לו שיחזיר את הכספים שגנב, שאחרת יהיה עליו לשלם על כך בחירותו, כאשר ברור שהכספים מוסתרים במקום כלשהו ועומדים לפקודתו של הנאשם, כך שהוא יכול להחזירם כאשר יחפוץ בכך".

השופט גורפינקל גזר על חפץ 15 שנות מאסר וכן קנס בגובה מיליון שקל ופיצויים לכל המתלוננים בסכום כולל של כ-6.2 מיליון שקל. אם לא ישלם את הפיצויים והקנס יגזרו עליו שלוש שנות מאסר נוספות. אולם, הוא הוסיף שמאחר שהמטרה העיקרית בתיק הינה קודם כל החזרת הכספים למתלוננים, אם יחזיר חפץ את כל הכספם שגנב לפני הגשת ערעור לעליון, תסכים הפרקליטות לעונש של חמש שנות מאסר.

"אם הנאשם יעשה לעצמו את החישוב של הכדאיות ויחליט לשלם למתלוננים את מלוא הסכום של 15 מליון שקל... כי אז ניתן יהיה להסכים לפני בית המשפט לערעורים כי עונשו של הנאשם יעמוד על חמש שנות מאסר בלבד והקנס והפיצוי יבוטלו", כתב בגזר הדין. "אם לעומת זאת יחליט הנאשם שלא לפתוח את דלת תא הכלא שלו לאחר חמש שנים, ואם לא יפקיד את מלוא הסכום, למרות שביכולתו לעשות כן, הרי במו ידיו הוא מטיל על עצמו מאסר של 10 שנים נוספות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully