וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "נפרסם הודאות של חמאס בתכנון פיגועים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.11.2010 / 8:54

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים החליטו לפרסם את הודאותיהם של חברי חוליית חמאס שנתפסו בשכם, ושתכננו בין היתר פיגועים בירושלים וחטיפת מתנחלים. "עקבנו מקרוב אחרי הניסיונות"

מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בגדה המערבית החליטו לפרסם את הודאותיהם של חברי חולית חמאס שתכננו לבצע שורת פיגועים בגדה, להתנקש בחייו של מושל שכם ולחטוף מתנחלים. כזכור, לפני מספר ימים נעצרו חברי החוליה בשכם. על פי דיווח הבוקר (חמישי) בעיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון, בשל דברי חמאס לפיהם פעיליהם לא תכננו כלל לבצע את המיוחס להם, החליטו מנגנוני הביטחון לחשוף את קלונם ברבים.

"עקבנו מקרוב אחר ניסיונותיו של חמאס להצית מלחמת אחים בין העדות והחמולות בגדה המערבית אלא שבזכות מאמץ מודיעיני של מנגנוני הביטחון, הצלחנו לחשוף חוליות סודיות של חמאס שתכננו לבצע שורה של התנקשויות ובראשן במושל שכם ג'ברין בכרי ובקצינים נוספים", אמר גורם ביטחוני בכיר ברמאללה. "בנוסף תכננו החוליות לפגוע במוסדות אזרחיים וביטחוניים בגדה, ביניהם בתחנות במשטרה".

המקור הבטיח לפרסם את הודאותיהם "המסוכנות" של רבים מאנשי חמאס בחקירותיהם אצל מנגנוני הביטחון ולהוכיח בכך שהם ניסו לבצע הפיכה גם בגדה.

לפני כשבוע עצרה הרשות הפלסטינית את החוליה כשברשותה כסף ונשק. על פי מקורות, חברי החוליה היו בקשר תמידי עם אנשיהם ברצועת עזה המוגדרים על ידי המקורות כ"כוחות שביצעו את ההפיכה". בנוסף לתכנון לחסל את מושל שכם, תכננו חברי חוליית חמאס גם לחטוף מתנחלים ולבצע פיגועים בירושלים. בין היתר, נתפסה באמתחתם מכונית תופת, אשר ככל הנראה עתידה הייתה לשמש לביצוע הפיגועים.

בכיר חמאס ברצועת עזה, ד"ר מחמוד א-זהאר, הכחיש את המיוחס לחברי החוליה באמרו: "מעשים מסוג זה אינם עולים בקנה אחד עם המדיניות של חמאס. איננו פועלים בצורה זו ברצועת עזה ולא בגדה המערבית". לדבריו, הנשק של חמאס מופנה אך ורק נגד "הכובש הציוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully