וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן לישראל: "לחקור תקיפת עובדי השגרירות"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.11.2010 / 20:05

שגריר ישראל בעמאן זומן לשיחת בירור, בעקבות תלונותיהם של שני עובדי שגרירות ירדן בישראל, שטענו כי הוכו על ידי שוטרים. משרד החוץ הירדני דורש לחקור באופן מיידי את המקרה

שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה זימן היום (רביעי) לשיחת בירור את שגריר ישראל בעמאן, דניאל נבו, בעקבות תלונותיהם של שני עובדי השגרירות הירדנית ברמת גן, שטענו אתמול כי שוטרים ישראלים היכו אותם. לפי דיווח בסוכנות הידיעות הירדנית "פטרה", השר דרש מהשגריר נבו שממשלת ישראל תתמודד עם השלכות התקיפה האלימה לפי האמנות הדיפלומטיות ותנקוט את הצעדים הדרושים כדי למנוע הישנות של מקרה כזה.

עוד דווח כי שר החוץ הירדני העביר לשגריר הישראלי מכתב מפורט שמתאר את השתלשלות המקרה. כמו כן, המכתב כולל בקשה לרשויות הישראליות להתחיל בחקירה מיידית של האירוע ודרישה לקבל את הממצאים המלאים של החקירה. ממשרד החוץ בירושלים נמסר לוואלה! חדשות כי "השגריר הישראלי אכן זומן לשיחה ואנו בודקים את הנושא מול הרשויות בירדן".

אתמול טענו עובדי המנהלה בשגרירות ירדן בישראל כי הותקפו על ידי שוטרים בגבעתיים. אחד המותקפים סיפר לאתר החדשות הירדני "חברני" כי שני אנשי ביטחון ישראלים בלבוש אזרחי תקפו אותו ואת חברו מהשגרירות כשעשו את דרכם לביתם. לדבריו, אנשי הביטחון הישראלים ביקשו ממנו ומחברו להציג את דרכוניהם, ואז היכו אותם. לטענתו הוא נחבל כתוצאה מהתקיפה וכעת הוא נמצא בבית החולים. עוד טען, כי חלף זמן רב עד שהותר לו ולחברו להתקשר למשרד החוץ הירדני על מנת לדווח על התקרית.

מהמשטרה נמסר אתמול כי צוות בילוש של מרחב דן שהיה בפעילות ברחוב כצנלסון בגבעתיים סמוך לשעה 15:30 בצהריים הבחין ברכב שעורר את חשדם. הצוות ניגש לרכב, בו נסעו שני עובדי שגרירות ירדן, נהג וחברו וביקש מהם להזדהות. הם סירבו, ולאחר דין ודברים הציגו תעודות דיפלומטיות שאינן זהות אחת לשנייה. השוטרים חשדו שהתעודות מזויפות, אך לאחר בדיקה מול משרד החוץ התברר כי מדובר בשני עובדי השגרירות הירדנית והם שוחררו.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully