וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן בלבנון: על ישראל להפסיק להסית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.11.2010 / 17:40

ר"מ טורקיה הגיע לביקור מדיני בלבנון והזהיר: ברגע שתפרוץ מלחמה – אזרחיה של ישראל כמו גם אזרחי האזור כולו ייפגעו. על המלחמות בין ישראל ללבנון: "גם אנחנו חשנו נצורים"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן קרא היום (רביעי) לישראל להפסיק את המעשים מעוררי-ההסתה שלה ושלא תפגע בסיכויים לשלום. במהלך עצרת עממית שהשתתף בה במהלך ביקורו בן היומיים בלבנון אמר עוד כי "על ממשלת ישראל להבין שברגע שיכונו שלום וביטחון במזרח התיכון, היא רק תרוויח מכך, אך ברגע שתפרוץ מלחמה – אזרחיה של ישראל כמו גם אזרחי האזור כולו ייפגעו".

ארדואן קרא לממשלת ישראל בנאומו להפסיק לבצע טעויות ולהתנצל בפני עמי האזור. "עליה לפעול למען שלום ורווחה של תושבי האזור", הוסיף. בהתייחסו למלחמות בין ישראל ללבנון אמר ארדואן שכשביירות הייתה נצורה, "הרגשנו שאנחנו נצורים גם כן. הדם שנשפך בסברה ושתילה הציף אותנו בכאב". הוא הוסיף ואמר כי הוא בטוח שלבנון הזדהתה עם כאבם של הטורקים על מות תשעת הפעילים על ספינת המרמרה.

ארדואן הבטיח כי ארצו תפעל עד להשבת הזכויות לעזה ולירושלים ותמשיך לתמוך בלבנון. "נמשיך להגן על זכויות בני האדם כל עוד יש מעשים פיראטים בלב ים. בנוסף נמשיך להגן על חפים מפשע שזכויותיהם נגזלות", אמר.

בתוך כך, נשיא המדינה שמעון פרס, המבקר באוקראינה ענה במסיבת עיתונאים לשאלת כתבים האם ישנו סיכוי להסלמה בין ישראל ללבנון ואמר: "לישראל אין קונפליקט עם לבנון. לפי האו"ם ישראל מילאה את ההחלטות הקשורות ללבנון במלואן. לאחרונה עשתה ישראל מחווה ללבנון כשהסכימה לפנות בצעד קשה מחצית מהשטח של כפר רג'ר שהיה במחלוקת ובכך יישבה סכסוך גבולות. הקונפליקט קיים בתוך לבנון ואני מתכוון לקונפליקט בין חיזבאללה ולבנון המסורתית. לבנון הייתה ארץ שקטה וחיזבאללה הוא יצור מוזר הלובש גלימה דתית ואוסף טילים בשטחה בשירות אירן. אני מצטער על מה שקורה בלבנון, מדינה עמה אין לנו כל סכסוך ומקווה שהיא תתגבר על הקשיים הפנימיים בתוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully