וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בכנסת: "הקואליציה מפרה הסדרי קיזוזים"

פנחס וולף

24.11.2010 / 16:18

לקראת ההכרעה על חוק משאל העם, התייצבו במליאה שרים שהיו מקוזזים עם ח"כים והצביעו. באופוזיציה זועמים ומאיימים להימנע מהסכמי קיזוז בעתיד. ריבלין: אין לי סמכות להתערב

יו"ר מרצ ח"כ חיים אורון שלח אמש (שלישי) מכתב ליו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, ובו הוא תוקף את הפרת הסכם הקיזוזים עליו הוסכם בין הסיעות בכנסת במהלך ההצבעה על חוק משאל העם. לדברי אורון, "השרים דן מרידור, משה כחלון וסילבן שלום שהיו מקוזזים עם חברי הכנסת חנין זועבי, יוליה שמאלוב ברקוביץ' ורוני בר-און - נכחו והשתתפו בהצבעות על החוק. לא ניתן לנתק את שקרה בעניין הקיזוזים מתהליכים חוזרים ונשנים המתרחשים בכנסת המבטלים את היכולת לקיים סדרים מינימליים הבנויים על אמון ואמינות".

במכתב התשובה לאורון הבהיר ריבלין כי הוא שותף לדאגתו בדבר ההתנהלות התקינה של הכנסת. "אני רואה איתך עין בעין את הדאגה לכללי המשחק ולהסדרים הבנויים על אמון וכבוד", כתב ריבלין. "מעולם לא הפרתי התחייבות מעין זו, לרבות הבטחת קיזוז, ויש בי תקווה רבה שהתרחשות זו לא מסמנת הידרדרות נוספת בתרבות הפרלמנטרית שלנו". ריבלין כתב עוד כי הסוגיה ראויה להתברר בוועדת האתיקה של הכנסת.

עם זאת ריבלין הבהיר כי אין ביכולתו לפעול בנושא. "אין ליושב הראש של הכנסת סמכות לנקוט פעולה כלשהי, מלבד במישור הציבורי, וכך אעשה", כתב ריבלין.

בתוך כך הודיעו ראשי סיעות האופוזיציה, מלבד סיעת האיחוד הלאומי, לראש הממשלה בנימין נתניהו כי מעתה ואילך הם יסרבו להתקזז עם חברי כנסת מהקואליציה, זאת בשל הפרה, לטענתם, של קיזוזים בהצבעה על חוק משאל העם שהתקיימה ביום שני. במכתב ששלחו לנתניהו, כתבו ראשי הסיעות כי, "סיעת הליכוד שברה השבוע שיא נוסף בהפרת המוסכמות בכנסת והחדרת נורמות שלטוניות פסולות, כאשר הפרה סיכום מוקדם בדבר קיזוזים, ובכך השפיעה על תוצאות ההצבעה בכנסת. הרינו להודיעך כי כל הקיזוזים של חברי הליכוד עם חברי הכנסת מטעם סיעות האופוזיציה בטלים, וכי לא יאושר כל קיזוז עם חברי סיעת הליכוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully