וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחית: "לא מפתיע שהיו הרוגים בדליפה בחיפה"

אריאל נוי

24.11.2010 / 12:40

אלה נווה, רכזת מדעית בעמותת קואליציית בריאות הציבור המתמחה בחומרים מסוכנים, סיפרה לוואלה! חדשות כי מנהלי בתי הזיקוק ידעו שבמקרה של דליפת גז עלול להיגרם מוות

"החומר שדלף אתמול בבתי הזיקוק בחיפה ידוע כגורם לעילפון ולמוות, זה לא משהו שצריך להפתיע את העובדים והמנהלים במקום", כך סיפרה היום (רביעי) לוואלה! חדשות אלה נווה, רכזת מדעית של עמותת קואליציית בריאות הציבור, המתמחה בחומרים מסוכנים. נווה הסבירה כי "החומר שדלף אתמול נקרא H2S, גז חסר צבע ודליק מאד. לעיתים יש לו ריח של ביצה רקובה. הגז הזה, שהוא כבד יותר מהאוויר, לא מתפזר בקלות, ולכן הוא לא התפזר רחוק בדליפה".

חשיפה ברמות גבוהות אל הגז גורמת לכך שלתאים בגוף לא מגיע חמצן, וכתוצאה מכך התאים הרגישים כמו הלב והעצבים קורסים. "זה מגיע בקלות למצבים של עילפון ותמותה. זה ידוע בעקבות עשרות מחקרים שנעשו בשנות התשעים. זה לא משהו חדש מי שעובד עם הגז הזה, ולא אמור להפתיע אותו ", הסבירה נווה.

רוני פיסו, מנכ"לית הקואליציה לבריאות הציבור, מסרה לוואלה! חדשות בעקבות האירוע כי "זוהי תזכורת למצב הכאוב של מפרץ חיפה. יש מצבורים של חומרים מסוכנים שהם סכנה קיומית לתושבים באזור. למרות שהתעשייה המקומית צריכה כמות מוגבלת של חומרים מסוכנים קיים כאן כמות בלתי נתפסת כזו שמיוצאת לכל העולם. אנחנו לא מבינים, למה הפצצה המתקתקת צריכה להיות מרוכזת במקום אחד?".

מארגון מגמה ירוקה, שמנהל מאבק מזה מספר חודשים כנגד בז"ן, נמסר כי "האירועים הקשים אתמול מוכיחים כי אין לסמוך על בתי זיקוק שיעמדו בהוספת מתקן הפצחן המימני, הדורש מיומנות גבוהה במיוחד". לדברי הפעילים במגמה ירוקה, "עד כה בתי הזיקוק לא הוכיחו את עצמם בעמידה בתקני זיהום אוויר, כפי שהתחייבו לפני כארבע שנים. אנו קוראים למשרד להגנת הסביבה: עד שבז"ן לא יוכיחו כי הם ראויים לכך - אסור לתת להם להתרחב".

מבתי הזיקוק (בז"ן) נמסר בתגובה כי "אמש בשעה 20:30 לערך נפגעו מספר עובדים בבתי זיקוק חיפה כתוצאה משאיפת גז. מתקני בתי הזיקוק מודממים בחודש האחרון לרגל טיפול תקופתי. כחלק מעבודות אלה עלו העובדים לטפל במתקן המכיל גז בלבוש הולם המכיל מסכות. מסיבה שאינה ברורה כרגע הם נפגעו משאיפת גז. מבז"ן מבקשים להבהיר כי אין חשש לדליפת גז וכי לא התרחש פיצוץ בבתי הזיקוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully