וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר פרלמנט של חיזבאללה מודה ברצח חרירי?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.11.2010 / 12:10

חבר פרלמנט מטעם חיזבאללה אמר כי "אפילו אם חיזבאללה רצח את ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי, אין שום אינטרס להרוס את לבנון". כך דיווח העיתון "א-שרק אל-אווסט". משפט תמים או הודאה?

האם חיזבאללה מודה שעמד מאחורי חיסול ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי? חבר הפרלמנט מטעם הארגון, וואליד סכריה, צוטט הבוקר (רביעי) בעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון באמרו: "אפילו אם חיזבאללה רצח את ראש ממשלת לבנון רפיק חרירי, אין שום אינטרס להרוס את לבנון".

"מי שמנסה להאשים את חיזבאללה בחיסול חרירי, מעוניין להצית מלחמת אחים", אמר. "איני מאמין בצדק בינלאומי אלא באינטרסים בינלאומיים גדולים. היכן האינטרס של לבנון בבחירה בין היאחזות בבית הדין הבינלאומי לבין הרס לבנון? אפילו אם חיזבאללה הוא זה שרצח את חרירי – הרי אין שום אינטרס להרוס את לבנון. לראש הממשלה סעד חרירי אין שום אינטרס במלחמת אחים משום שהיא תפרק את לבנון".

מתחקיר שפרסמה שלשום הרשת הקנדית CBC עולה כי קצין בצבא לבנון וחוקרים של האו"ם חשפו ראיות נסיבתיות משמעותיות המפלילות את חיזבאללה בהתנקשות. הראיה המרכזית, כך עולה מהתחקיר, היא דו"ח של פלטי שיחות טלפון, מהם עלה כי גורמים בכירים בארגון השיעי עמדו בקשר עם בעליהם של הטלפונים הסלולריים ששימשו לפוצץ את המטענים, מהם נהרג חרירי.

דניאל בלמאר, התובע מטעם האו"ם בחקירת רצח רפיק חרירי מתח הלילה ביקורת על הדיווח ברשת הקנדית, לפיו חיזבאללה אחראי לרצח. לדבריו, "ההשפעה החמורה ביותר של הדיווח היא שהוא עלול לסכן חיי אדם". בלמאר הדגיש כי אין בכוונתו להגיב על פרטי החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully