וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתול בחרדת נטישה

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

24.11.2010 / 11:47

קשה לכם להכריע בין אוכל רטוב לאוכל יבש או שאתם עומדים לעזוב את החתול שלכם לתקופה ולא יודעים מה לעשות? צמד המומחיות לטיפול התנהגותי לחתולים כאן כדי לענות!

חתול סיאמי. ShutterStock
"חתולים מתגעגעים מאוד לאנשים"/ShutterStock

שלום, אנחנו נוסעים לתקופה של שלושה חודשים, ויש לנו חתול חמוד שיישאר בדירה. רצינו לדעת האם זה בסדר שמישהו יבוא בכל יום להביא לו אוכל ומים או שהוא צריך "בידור" משוכלל יותר? תודה!

שלום רב. התשובה כללית כמובן , מפני שכל חתול מגיב אחרת כאשר האנשים שאיתו ואשר הוא אוהב וקשור אליהם נעלמים מחייו לתקופה מסוימת. בגדול, חתולים מאד מתגעגעים לאנשים. גם אם לעיתים נדמה שהם אולי אדישים לכך – אפשר לומר באופן חד משמעי ומקצועי – חתולים נקשרים מעל ומעבר למה שניתן לדמיין, לאנשים שאיתם.

למעשה יש לכם שתי אפשרויות טובות ותוכלו לעשות הבחירה בהתאם לאופי החתול שלכם.

אם החתול חברותי לזרים ורגוע באופן כללי , גם כאשר מגיעים אנשים חדשים הביתה, מומלץ מאד לאתר פנסיון נפלא, בטוח, ביתי ואוהב המיועד לחתולים עבור החתול לתקופה זו. בפנסיון מסוג זה החתול יתאקלם בקלות יחסית ויקבל את כל הדרוש לו פיזית וגם התנהגותית ורגשית במשך שהותכם מחוץ לביתכם. זה שווה כל מאמץ וכסף. חשוב לקבל המלצות ולעשות חיפוש דקדקני וגם כמובן לבקר בפנסיון בעצמכם לפני הבאת החתול.

אם, לעומת זאת, החתול שלכם מפוחד יחסית מהעולם ובעיקר מאנשים חדשים המגיעים הביתה ובכלל מכל שינוי, רעש וכדומה – הרי שטוב יותר יהיה לו כמובן בבית שלו (כלומר, שלכם). הכוונה היא שמישהו מיומן , אוהב חתולים ובעיקר את החתול שלכם ומאד אחראי (לא מומלץ לחלוטין להיעזר במקרים מסוג זה בילדים או בני נוער וסליחה , אך מדובר בענייני חיים ומוות לעיתים) יגיע בכל יום באופן קבוע וגם ידווח לכם על כך ועל מצב החתול וידאג לכל מחסור, פיזי, התנהגותי או רגשי.

חשוב מאד שתמיד יהיה אדם נוסף ב"היכון" לגיבוי, במקרה והאדם הראשי המטפל בחתול לא יוכל מסיבה כלשהי להגיע בכל יום. חובה לטפל ולבקר בכל יום וחשוב שיהיה קשר הדוק ביניכם ובין האדם המטפל.

בקיצור, במקרה ואתם מחליטים על השארת החתול בדירתכם, דאגו בבקשה לאדם מיומן , אחראי, אוהב וכמובן גם ל"בידור משוכלל יותר" כפי שציינתם. לצערנו הרב אנחנו נתקלות במסגרת עבודתנו באין סוף מקרים עצובים של "קיצורי דרך" וניסיון לחסוך כסף כאשר אנשים נעדרים מביתם – ואז הצער גדול ביותר וחבל. בעיקר, כי ניתן למנוע זאת. בהצלחה!

חתול סיאמי. ShutterStock
גם אני נתקעתי פעם בתוך מגרה. חתול סיאמי מצוי/ShutterStock

לחתול שלי יש נטייה לפתוח מגירות. פעם אחת הוא גם נתקע באחת מהן. יש דרך למנוע את זה?

אכן שאלה מעולה. חובה וחשוב ביותר לאבטח את כל המקומות המסוכנים עבור חתולים, אשר נמצאים במרחבי הבית. מדובר ממש בנעילות כל האפשרויות העלולות לסכן חיי חתול ובמיוחד כאשר החתול שובב במיוחד או צעיר וחדש.

למשל: מגירות, ארונות, מכונת כביסה, מייבש כביסה, מדיח כלים , ארון ובו חומרי ניקוי ועוד לפי הנמצא בבית באופן פרטני. זכרו כי גם יש שקעים של חשמל או כבלים – אשר עלולים להמשך מתוך משחק או גם הימצאותם של צמחים רעילים!

איך להתמודד עם כל זה? פשוט מאד, ממש כאילו יש לכם תינוק בבית או למעשה תינוק זוחל המגיע לכל מקום ומנסה כל דבר. יש בחנויות למוצרי תינוקות הרבה מאד אביזרים אשר תפקידם לסגור ולאבטח מגירות, ארונות וכדומה, לפי הפירוט קודם לכן.
אנא זכרו גם למנוע השארת חפצים עם חוטים ארוכים וגם תמיד לסגור היטב חכות משחק למיניהן וכל חפץ בו החתול עלול להסתבך.

ניתן למנוע הרבה מאד אסונות , חלילה. זיכרו גם לא להשאיר נרות דלוקים וכמובן גז דלוק ועוד ועוד. חישבו פשוט כמו שחושבים על תינוק בבית. חתול לפעמים נוהג גם הוא בחוסר אחריות עם סביבה "אנושית" ובמיוחד כאשר הוא חדש בסביבה זו ואתם עדיין לא יודעים את גבולותיו.

זהירות גם עם מרפסות גבוהות וחלונות מהם ניתן לצאת. חובה לרשת אותן בצורה יעילה. יחד עם כל זאת אל תהפכו הבית לסטרילי ותנו לחתול מקומות ואפשרויות להתחבא, לטפס , לצפות בנעשה בחוץ וגם לשחק ולרוץ כמובן. פשוט הכול חשוב שייעשה על ידכם במחשבה תחילה גם בנושאי הבטיחות.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
חתול סיאמי. ShutterStock
פרצוף תמים?/ShutterStock

אחת ולתמיד – האם אוכל רטוב, עדיף על אוכל יבש, ואם כן, מדוע? תודה רבה

חד משמעית אין עדיפות של אוכל רטוב על יבש או ההיפך. וקצת פירוט: מדובר פשוט במרקמים שונים של מזון וכאשר מקפידים על ההרכב התזונתי המעולה הנחוץ לחתול (אחוזים גבוהים של חלבון מאד איכותי מהחי) ניתן, ואף חשוב התנהגותית ורגשית, לגוון ולשלב בין המזונות היבשים והרטובים גם יחד.

לחתול, מבחינה התנהגותית, נחוץ מאד ללעוס ולחוש וכמובן גם להריח ולטעום מרקמים שונים בתכולת מזונו הכוללת ולכן בניגוד לעבר, בו המזונות הזמינים בארץ היו ירודים לעיתים והרטובים היו יקרים ביותר ואף נדירים, כיום יש שפע של מזונות איכותיים ביותר במרקמים שונים.

יש לוודא שהמזון היבש ניתן בצלחת העשויה מחומרים טבעיים בלבד (קרמיקה, פורצלן, זכוכית) ולנקות הקערה בכל 12 שעות וגם לתת אוכל יבש טרי . אסור לערבב אוכל טרי וישן יותר ולא להוסיף שכבה על שכבה. את מה שנשאר – וחשוב תמיד שיישאר מעט ולא להביא את החתול אף פעם למצב של רעב – אפשר לתת לחתולים בחצר או ברחוב הסמוך.

בעניין הזה, חשוב תמיד לספק מים טריים בכלי נקי ושוב לחדש ולנקות כל 12 שעות או פחות.

באשר למזון הרטוב – לעומת היבש – הוא לא יכול לשכב במשך 12 שעות ועדיין להיות ראוי למאכל, ובמיוחד לא בחודשים החמים (רוב השנה לצערנו...). לכן, מזון רטוב יש לתת פעם או פעמיים ביום, לפתוח קופסה חדשה או לשמור תוכן הקופסא מהבוקר ולתת בערב, בהתאם לרמת התיאבון של החתול הספציפי שלכם. הכוונה היא לתת לחתול כמות אשר הוא מסיים בתוך כרבע שעה מקסימום. כל אחד יודע או יכול לדעת זאת בקלות אחרי ניסיון או שניים. בנוסף, חשוב שלא להניח מזון רטוב על מזון יבש.

מומלץ להאכיל בכל יום מזון רטוב בזמן קבוע פחות או יותר ועדיף תמיד בערב או לפני השינה שלכם- אחרי משחק חכה ממושך וכייפי – כדי לתת את "הצייד" בתור מזון רטוב ואז השינה ארוכה וטבעית יותר.

דגשים נוספים: אסור לשמור במקרר מזון רטוב מעבר ל-24 שעות מקסימום ולכן קנו קופסאות או מיכלים קטנים או בהתאם למספר החתולים בבית. מזון רטוב לא "מפנק" מידי או "לא בריא לשיניים" כמו מיתוסים ודעות קדומות שונות. בקיצור, מזון רטוב טוב בדיוק כמו יבש ובתנאי כמובן שתכולתו איכותית כמו שצויין בתחילת התשובה. בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully