וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים לצד אבו מאזן: הבכירים החרימו את דחלאן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.11.2010 / 11:24

שר החוץ וראש המודיעין המצרי סירבו להיפגש עם מוחמד דחלאן בעקבות העימות בינו לבין יו"ר הרשות, אבו מאזן. עם זאת, צפוי פיוס רשמי בין השניים בזמן הקרוב

מצרים תופסת צד בסכסוך המר בין יו"ר הרשות אבו מאזן לבין בכיר פתח מוחמד דחלאן, ומתייצבת לצד ה'ראיס': העיתון המצרי "אל-מסריון" דיווח הבוקר (רביעי) כי שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט וראש המודיעין עומאר סלימאן סירבו להיפגש עם דחלאן ולדון עימו בשיחות הפיוס עם חמאס ובמשא ומתן עם ישראל, משום שהם "זועמים על התנהגותו בזמן האחרון כלפי אבו מאזן".

"מצרים הביעה כעס רב על פעולותיו של דחלאן ברשות הפלסטינית והיא רואה בהן ניסיון מצדו לפגוע ביציבות השבירה שהושגה בפתח", נכתב. על פי העיתון, במהלך ביקורו האחרון במצרים ביום ראשון עדכן אבו מאזן את הבכירים המצרים בכך שהוא זועם על דחלאן. "קהיר הביעה את תמיכתה באבו מאזן לאחר שהביע את דאגתו מצעדיו של דחלאן, שעלולים לדברי אבו מאזן לפגוע במאמצים האמריקאים להציל את תהליך השלום מקריסה", נמסר.

על פי העיתון, קהיר הבטיחה לאבו מאזן שתבהיר לדחלאן בצורה חד-משמעית כי עליו להפסיק להשמיע ביקורת על הרשות הפלסטינית ועל הוועד המרכזי של אש"ף. עוד דווח כי התפתחות זו מהווה שינוי בעמדת מצרים כלפי דחלאן, שכן האחרון מנהל קשרים הדוקים עם מנגנוני הביטחון המצרים מזה שנים ארוכות.

אתמול דיווח היומון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" כי דחלאן ואבו מאזן התפייסו בזכות מתווכים מפתח. זאת לאחר שבהנהגת פתח שררה בין השניים בתקופה האחרונה מתיחות חריפה על רקע ביקורת שמשמיע דחלאן על יו"ר הרשות ועל רקע דיווחים לפיהם הוא פועל להחלפתו. אבו מאזן אף הורה ליטול מדחלאן את מאבטחיו האישיים כנקמה על התנהגותו כלפיו. השניים, על פי הדיווחים, צפויים אף להיפגש בקרוב ולהתפייס באופן רשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully