וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: "להודו תירוצים אבסורדיים להימנע משיחות"

רויטרס

29.1.2002 / 16:29

משרד החוץ באיסלמבאד: חרף הרצון הטוב שלנו, התשובה ההודית היתה שלילית; ראש ממשלת הודו: אם קשמיר היא הסוגיה המרכזית – אז שפקיסטן תחזיר קודם את השליש שהיא מחזיקה באופן לא חוקי

פקיסטן הביעה היום אכזבה מדבריו של ראש ממשלת הודו, אטאל ביהארי וג'פאי, שהציב תנאים מגבילים לחזרה למו"מ לשלום בין שתי מעצמות הגרעין השכנות. דובר משרד החוץ הפקיסטני, עזיז אחמד חאן, אמר: "חבל מאוד שחרף הרצון הטוב שהופגן על ידנו, ועל אף כל הצעדים שנקטנו, התשובה היתה שלילית".

דובר משרד החוץ באיסלמבאד התייחס גם לטענה ההודית, לפיה פקיסטן תומכת ב"טרור מעבר לגבול" באזור חבל קשמיר. לדבריו, "לפעמים משתמשים בתירוצים אבסורדיים כדי להימנע משיחות". במקביל מסר רב אלוף רשיד קורשי, נציגו הבכיר של נשיא פקיסטן, הגנרל פרבז מושארף, לסוכנות הידיעות רויטרס כי נרשמה הסלמה בתקריות האש לאורך הגבול בין הודו ופקיסטן בקשמיר, שהשליטה בחלקו ההודי מהווה את סלע המחלוקת העיקרי בין שתי השכנות.

ראש ממשלת הודו, החולשת על 45% מחבל קשמיר, הגיב לטענות ואמר: "אם קשמיר היא הסוגיה המרכזית, אז שליש מקשמיר מוחזק בידי פקיסטן באופן בלתי חוקי. לכן, הם צריכים להחזירו להודו ואז להתחיל בשיחות".

מאז הפיגוע בפרלמנט ההודי ב-13 בדמצבר אשתקד, בו נהרגו תשעה הודים וחמישה טרוריסטים, הגיעה המתיחות בין ניו דלהי ואיסלמבאד לשיאים חדשים. ההיערכות של צבאות שתי מעצמות הגרעין משני צדי הגבול היא המוגברת ביותר מאז זכו בעצמאות ב-1947, וכמעט מיליון אנשי כוחות הביטחון הוצבו סמוך לגבול. ניסוי בטילים גרעיניים שביצעה הודו בסוף השבוע עורר דאגות באזור ובעולם כולו מפני הידרדרות מסוכנת באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully