וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל חשש מהסלמה, השביעייה דנה בדו"ח חרירי

24.11.2010 / 9:00

פורום השביעייה כונס לדיון בהשלכות פרסום דו"ח ועדת החקירה אודות ההתנקשות בר"מ לבנון לשעבר, רפיק אל-חרירי. הערכות: הדו"ח יתפרסם תוך שבועיים, חשש להסלמה בלבנון

פורום השביעייה כונס הבוקר (רביעי) כדי לדון בנושא הזירה הצפונית. ההערכה היא ששבעת השרים דנים גם בהשלכות של פרסומו הצפוי של דו"ח ועדת החקירה של האו"ם לבדיקת רצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק אל-חרירי. כינוס השביעייה נערך במקום כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני המתקיים מדי יום רביעי. על פי ההערכות, צפוי דו"ח הביניים של הוועדה להתפרסם במהלך השבועיים הקרובים.

שלשום פירסמה רשת הטלוויזיה הציבורית בקנדה, CBC, תחקיר שערכה אודות הרצח, על פיו קצין בצבא לבנון וחוקרים של האו"ם חשפו ראיות נסיבתיות משמעותיות המפלילות את חיזבאללה בהתנקשות באל-חרירי.

הראיה המרכזית, כך עולה מהתחקיר, היא דו"ח של פלטי שיחות טלפון, מהם עלה כי גורמים בכירים בארגון השיעי עמדו בקשר עם בעליהם של הטלפונים הסלולריים ששימשו לפוצץ את המטענים, מהם נהרגו אל-חרירי ועוד 22 בני אדם, בפברואר 2005 במרכז ביירות.

ישנה הערכה כי המידע הזה ישמש את התובע המיוחד של האו"ם, שצפוי להגיש עד סוף השנה כתבי אישום בפרשה, ואלו צפויים להיות מופנים גם נגד גם אנשי חיזבאללה. מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, כבר חזר והבהיר כי ארגונו אינו מכיר בחקירה או בכתבי האישום הצפויים. כזכור, הוא מאשים את ישראל בהתנקשות.

בשבוע שעבר אמר הרמטכ"ל גבי אשכנזי כי "פרסום מסקנות דו"ח ועדת החקירה בעניין רצח חרירי עלול להביא לכך שחיזבאללה ישתלט על לבנון". אשכנזי, שאמר את הדברים במהלך פגישות שקיים עם בכירי ממשל וצבא בקנדה, הביע דאגה עמוקה מהאפשרות שחיזבאללה יפעל לביצוע הפיכה צבאית וישתלט על לבנון. הוא הגדיר זאת כ"אפשרות ממשית".

  • עוד באותו נושא:
  • לבנון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully