וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: למען הביטחון

יהושע סובול

24.11.2010 / 7:43

ראש אמ"ן היוצא, האלוף עמוס ידלין, הבטיח לנו בטקס פרישתו מהתפקיד כי בעימות הבא תהפוך תל אביב לחזית. כל מי שעיניו בראשו ומעט שכל בין שתי אוזניו יודע זה מכבר שכך יהיה, אבל טוב לשמוע את הדברים מפיו של ראש אמ"ן. טוב לשמוע אותם מפיו, כי אפשר לסמוך עליו שהוא אומר את האמת בלי לנסות לקשטה.

והאמת המשתמעת מדבריו של האלוף עמוס ידלין היא שכל עשרות ההתנחלויות בגדה המערבית, כולל אריאל שסופחה לאחרונה לתחזית מזג האוויר, אינן מגינות על תל אביב, גם לא על פתח תקווה וכפר סבא, גם לא על נתניה וחדרה. האמת הפשוטה, כפי שיצאה מפיו של ראש אמ"ן, היא שכל ההתנחלויות בגדה המערבית אינן מגינות על שום דבר בישראל שממערב לקו הירוק, שהפך ברובו לגדר הפרדה, וכמובן גם אינן מגינות על עצמן. בעימות הבא מובטח לנו כי אם ייכשלו מאמצי השלום - תל אביב וכל ערי הארץ וכפריה יהיו חזית, כולל נתב"ג, ובאותו זמן ייאלץ צה"ל גם להפריש כוחות כדי להגן על אותם אזרחים ישראלים שחיים ממזרח לקו הירוק, ואשר התיימרו, בנוכחותם שם, להגן על נתב"ג ועל תל אביב.

הפזמון השחוק

כל זה לא חדש, וזה גם לא ימנע ממקהלות הימין להמשיך להשמיע באוזנינו את הפזמון השחוק על אריאל שמגוננת על תל אביב ועל עמנואל שמגוננת על חדרה. כשנעמי שמר, עליה השלום, ביקרה בהיאחזות הנח"ל בסיני, היא חזרה משם נפעמת עם שיר חדש בלב. היא ראתה שם המון דברים יפים, כמו למשל חיילת יחפה וצמתה מוטלת על כתפה. ובחצר היו החיילים צולים דגים גדולים על גחלים. ועוד היא ראתה שם את כל השרות והדליות והרינות פוסעות לאט בתוך שדרת קזוארינות. ואם לא די בכך, היא ראתה שם מעשה כשפים - ספרי שירה קטנים על מדפים, ואילו ספרי שירה... שירי רחל ו"כוכבים בחוץ" כמו לפני שנות אלף בקיבוץ. בקיצור, היא ראתה שם תרבות. ואם בכך לא די, היא פגשה שם בפינה את ארץ ישראל הישנה, זו שהושיטה לה את ידה כדי לתת - ולא לקחת.

דבר אחד לא ראתה הפזמונאית הדגולה: היא לא ראתה שהיאחזות הנח"ל בסיני, ועימה שאר ההיאחזויות בפתחת רפיח, שהושיטו למשוררת את ידן "כדי לתת - ולא לקחת", כדבריה, אכן נתנו לה ולכולנו. גם את מלחמת יום כיפור שלא היתה באה לעולם אילו השכילה גולדה לקבל את הצעתו של סאדאת להסדר שלום, במקום להקים היאחזויות בסיני.

כמו שהיאחזויות בסיני לא הגנו על ישראל מהעימות שבו איבדו את חייהם יותר מ?2,800 חיילים ישראלים, כך אנו שומעים עכשיו דיבור חד?משמעי מפיו של ראש אמ"ן היוצא, שמפריך את הטענה הדמגוגית כאילו ההתנחלויות בגדה המערבית מגוננות על מרכז הארץ.

להקריב את המדינה?

זיכרו את הדברים האלה. בייחוד חשוב שהשרים בממשלת ישראל, שאמורים לאשר את המשך הקפאת הבנייה - הצבעה שפירושה מתן סיכוי כלשהו להמשך הניסיון לסיים את הסכסוך בדרכי שלום - יזכרו זאת. לשלול את ההקפאה פירושו להעלות את המדינה כולה קורבן למולך המלחמה הבאה, ששום התנחלות לא תציל אותנו ממנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully