וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על חבל דק: הלוליינים העלו את המודעות לסוכרת

אריאל נוי

24.11.2010 / 0:03

האגודה הישראלית לסוכרת בחרה דרך מקורית להעלאת המודעות למחלה: 7 אקרובטים ביצעו 7 תרגילים בגובה של 7 מטרים. זאת על מנת להבהיר את הצורך של חולי סוכרת להגיע לרמת המוגלובין של 7%

האגודה הישראלית לסוכרת ציינה אמש (שלישי) את יום האיזון הסוכרתי באירוע שנערך בכיכר רבין. במסגרת האירוע, ביצעו שבעה אמני אקרובטיקה שבעה תרגילים ייחודיים על חבל בגובה של שבעה מטרים בכיכר רבין. זאת על מנת להעלות את המודעות לצורך של אנשים החולים בסוכרת להגיע לרמת המוגלובין מסוכרר של עד 7%. האירוע התקיים בחסות חברת MSD.

בישראל ישנם כ- 435,000 חולים בסוכרת ועוד רבים נוספים שאינם יודעים כי הם חולים. על פי הערכת משרד הבריאות, תוך שנים ספורות תגיע ישראל למצב בו מידי שנה כחצי מיליון אנשים יפתחו סוכרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוליינים בכיכר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר האגודה הישראלית לסוכרת, פרופ' מוטי רביד, הסביר לוואלה! חדשות כי "הבעיה מאוד חמורה ומתסכלת. עם ישראל אוכל את עצמו למוות. אנחנו עם שהיה פעם רזה. הפכנו לעם שמן. וההשמנה מביאה איתה מחלות נוספות כמו טרשת עורקים מואצת, התקפי לב אירועים מוחיים ועוד".

על פי נתוני משרד הבריאות, שיעור הסוכרת בישראל עומד על כ- 6%. עוד עולה, כי ב-30 השנים האחרונות ישנה עלייה מתמדת בשכיחות הסוכרת, והיא הפכה למחלה הכרונית השכיחה ביותר בעולם.

הסיבה לעלייה המתמשכת נובעת בעיקר מאכילת יתר של מזון מהיר לצד ירידה בפעילות הגופנית. "על מנת להעביר מסר ברור בדבר חשיבות האיזון של רמות הסוכר עשינו את הגימיק בכיכר. יש באוכלוסייה היעדר מודעות לחשיבות של שמירה על רמות הסוכר בדם קרוב ככל האפשר לערכים תקינים. רמת ההמוגלובין המסוכרר מבטאת את רמת איזון הסוכר, ערך של 7% מסמל איזון תקין, כל רמה מעל למספר זה מחייבת שינוי באורח החיים ובטיפול תרופתי", אמר פרופ' רביד.

עדכון ראשון: 20:49, 23.11.10

  • עוד באותו נושא:
  • סוכרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully