וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "משאל העם - התעלמות מהחוק הבינלאומי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.11.2010 / 16:50

סוריה הביעה זעם על ההחלטה הישראלית לאשר את חוק משאל העם. גורם במשרד החוץ בדמשק אמר כי "הצעד הישראלי לא משנה את העובדה שהגולן הוא אדמה סורית כבושה, שאי אפשר לשאת ולתת עליה"

חוק משאל העם שעבר אתמול בכנסת הצליח לעורר את זעמם של שכנינו מצפון: גורם בכיר במשרד החוץ הסורי אמר הערב (שלישי) כי "מדובר בהתעלמות מהחוק הבינלאומי ובעמדת הקהילה הבינלאומית, שרואה במזרח ירושלים וברמת הגולן שטחים ערבים כבושים". על פי החוק, ייערך משאל עם לפני נסיגה משטחים המצויים בריבונות ישראלית, אלא אם כן יושג רוב של 80 ח"כים למהלך.

הגורם אמר שסוריה רואה בחוק הישראלי בטל ומבוטל: "אישור החוק על ידי הכנסת הישראלית, מוכיח כי ישראל אינה ממלאת אחר התחייבויות השלום הצודק והכולל. הצעד הישראלי לא משנה את העובדה שהגולן הוא אדמה סורית כבושה, שאי אפשר לשאת ולתת עליה. נסיגה ישראלית לקווי 67' היא היסוד לכינון שלום עם ישראל. הצעד הישראלי נועד להוכיח לאלו שעדיין חיים באשליה שממשלת ישראל הנוכחית מעוניינת בשלום".

גם ברשות הפלסטינית גינו את ההחלטה וראש צוות המשא ומתן באש"ף, סאיב עריקאת אמר כי "ראשית - רמת הגולן ומזרח ירושלים הם לא שטחים של ישראל, אלא שטחים כבושים על ידי צבא ישראל. לכן, מדובר בהפרה בוטה של החוקים הבינלאומיים, החלטות האו"ם, חוקת האו"ם ועיקרון שטחים תמורת שלום. אנחנו מגנים בתוקף את ההחלטה".

"העם יחליט ואני סומך על עם ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהרים לאישור החוק בכנסת. בביקור בתעשייה האווירית ליד נתב"ג, אמר נתניהו כי "מי שרוצה להביא הסכם עם השלכות לאומיות חשובות מאוד לאינטרסים של עם ישראל, לא צריך לחשוש להביא את ההסכמים הללו בפני העם. זה הדבר הדמוקרטי, הנכון והאחראי".

ראש הממשלה הוסיף כי "אני חושב שחוק משאל העם שעבר אתמול בכנסת הוא חשוב ביותר. הוא מבטיח שלא יהיו מתחים בעם. שאם ניכנס לתהליך שלום, אפילו כזה שיכול להניב תוצאות היסטוריות, הציבור יודע שבסופו של דבר הוא יחליט, לא תמרון פרלמנטרי, לא רוב מזדמן, אלא העם יחליט ואני סומך על עם ישראל. אני חושב שזה עם חכם, נבון, ואני משוכנע שאם נביא בפניו הסכם הוא יעבור".

לעומתו, שר הביטחון אהוד ברק הזהיר, בנאום שנשא בפני ראשי המועצות האזוריות בכנס ברמת נגב, מפני ההשלכות של החוק על תדמיתה של ישראל בזירה הבינלאומית ואמר: "אני לא בטוח שהחוק הזה דרוש לנו ויכול להיות גם מצב שהוא ישמש בידי חלק מיריבינו כדי להציג שישראל שמה כבלים ומכשול לתהליך השלום", אמר ברק.

אמש אישרה הכנסת בקריאות שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק סדרי המשפט והשלטון, אשר זכה לכינוי "חוק משאל העם", ברוב של 65 תומכים לעומת 33 מתנגדים. על פי החוק שאושר, ייערך משאל עם לפני נסיגה משטחים המצויים בריבונות ישראלית, וביניהם מזרח ירושלים ורמת הגולן. השרים מטעם מפלגת העבודה, בנימין בן אליעזר, אבישי ברוורמן, אהוד ברק ויצחק הרצוג, לא נכחו באולם בעת ההצבעה, ואילו השר שלום שמחון וסגן שר הביטחון מתן וילנאי הצביעו בעד החוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully