וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: בצפון ובדרום חיים פחות מאשר במרכז

אריאל נוי

23.11.2010 / 17:10

משרד הבריאות חשף דו"ח על הפערים בבריאות בישראל. מהדו"ח עולה בין היתר כי תוחלת החיים הגבוהה ביותר נרשמת במחוז מרכז וי-ם. בדרום ובצפון חיים בממוצע שמונה שנים פחות

משרד הבריאות פרסם היום (שלישי) דו"ח החושף את תמונת הפערים בבריאות בישראל. בכנס בנושא "מערכת הבריאות מתמודדת עם אי-השוויון בבריאות" אמר ד"ר רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות, כי "בשנים האחרונות אנו רואים אי שוויון משמעותי במגוון תחומים שהבולטים שבהם הם תמותת תינוקות ותוחלת חיים". מהדו"ח עולה כי תוחלת החיים הגבוהה ביותר נרשמה במחוז מרכז וירושלים והנמוכה ביותר באזור צפון ודרום. מדובר על פער של שמונה שנים. כמו כן יש פער משמעותי בתמותת תינוקות בין המגזר היהודי לערבי, כאשר במגזר הערבי והבדואי אחוז התמותה גבוה במיוחד. "אי השוויון בבריאות נובע במידה רבה מהפערים החברתיים-כלכליים הקיימים בחברה", אמר ד"ר גמזו.

עוד עולה מהדו"ח כי הסיכוי לחלות במחלה ממאירה גבוה משמעותית בקרב היהודים, לעומת הערבים, כך עולה מהדו"ח. בקרב גברים ערביים שיעורי הסוכרת גבוהים פי 1.6 מאשר ביהודים, ובקרב הנשים נמצא שיעור גבוה פי 1.9 בערביות לעומת יהודיות. בתחום התחלואה, בעלי השכלה נמוכה מדווחים יותר על סוכרת ועל שכיחות גבוהה יותר של הפרעות נפשיות. גם מצבם הדנטאלי של הקשישים בעלי הכנסה נמוכה הוא קשה במיוחד. לפי נתון נוסף, בעלי הכנסה נמוכה משתמשים פחות בשירותי רפואת שיניים.

בנוסף, שיעורי ההשמנה בקרב גברים חרדים גבוה מעט ביחס לקבוצות דתיות אחרות. בקרב הנשים, השיעור הגבוה ביותר של השמנה נצפה בקרב נשים מסורתיות-דתיות. באוכלוסייה החילונית קיים עודף סיכוי לשימוש בסמים לא חוקיים, ביחס לאוכלוסייה הלא חילונית.

"נושא צמצום אי-השוויון בבריאות הוא אחד מהנושאים המרכזיים שיעסיקו את משרד הבריאות בתקופה הקרובה. בכוונתנו להקצות לנושא זה משאבים נוספים הן תוספתיים והן מתוך מקורות המערכת" סיכם ד"ר גמזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully