וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: מתלוננת על תקיפה מינית עוברת מסע השחרה

פנחס וולף

23.11.2010 / 16:14

שר החינוך הדגיש כי אינו מתייחס למקרים שעלו לאחרונה לכותרות, אבל בדיון בוועדה למעמד האישה אמר כי נשים שעברו תקיפה מינית הופכות מקורבנות לסוג של "אשמות"

"קורבן עבירת מין נדרש להרבה אומץ כדי להתלונן. המתלוננת עוברת עולם מסוייט - היא לא רק חווה מחדש את הטראומה, אלא לעיתים היא עוברת פגיעה בפרטיות, הפשטה במרחב הציבורי, שקרים שמוטחים בה. היא חווה לחצים וחרדות שקשה לתאר. ניסיונות השחרה, איזכור עבר מיני (נכון או לא נכון) למרות שאפילו בבית-המשפט הכלל שבחוק הוא - איסור חקירה על עברו המיני במשפטו הפלילי של הנאשם בעבירת מין", כך אמר היום (שלישי) שר החינוך גדעון סער בוועדה לקידום מעמד האישה במסגרת דיון לציון יום המאבק באלימות נגד נשים.

למרות שסער ציין במפורש כי הוא "לא מתייחס למקרים קונקרטיים או אקטואליים", אך הוא הוסיף ואמר כי הוא "מזהה ניסיונות ללגיטימציה 'זוחלת' לתופעות חמורות של עבירות כאלה. חשוב להבהיר: קורבן עבירה הוא קורבן עבירה, לא משנה מה מעמדו החברתי, המקצועי, גילו או מצבו המשפחתי. לכל המתלוננות קשה. יש כאלה שיותר קשה להן להתמודד מהאחרות, אבל כולן קורבנות".

שר החינוך אמר כי "הרוב המכריע של הנפגעות לא התלוננו מעולם ולא יתלוננו לעולם, מכיוון שהן חוששות מאותו מסע של השחרה ומהקושי העצום הכרוך בהתמודדות עם ההליכים הנדרשים על-פי חוק. ולפעמים – גם מגינוי מסביבתן החברתית. הן הופכות מקורבנות לסוג של "נאשמות".

גם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה היום בעקיפין למתקפה התקשורתית נגד המתלוננות בפרשת ניצב אורי בר לב. לבני נאמה בפני נשות ויצ"ו בחיפה והתייחסה לנשים המתלוננות על הטרדה מינית ואמרה כי "כולנו איתכן. גם כאשר יכפישו אתכן וגם כאשר ירפו את ידיכן. לכל הנשים יש את הכוח הפנימי שיכול לשנות חברה שלמה בצעד אחד. בעצם הפנייה למשטרה, כל אחת מהן משפיעה על שינוי בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully