וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 3 בני משפחת סאדאת מתמודדים בבחירות

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.11.2010 / 14:30

בני אחיו של נשיא מצרים לשעבר אנואר סאדאת מתמודדים על מושב בבבחירות הקרובות לפרלמנט במצרים. הבחירות ייערכו ביום ראשון הקרוב

שלושה אחים ממשפחת סאדאת, משפחתו של נשיא מצרים המנוח אנואר סאדאת, מתמודדים בימים אלו על מושב בפרלמנט המצרי מטעם מחוז 'תלא' בו הם מתגוררים. השלושה הם עפת, זין ואנור סאדאת – בניו של עסמת סאדאת, אחיו של הנשיא לשעבר. האח הרביעי טלעת סאדאת, המכהן כבר כחבר פרלמנט, החליט לוותר הפעם על התמודדות.

אלא שבניגוד לעפת סאדאת שמתמודד במסגרת "המפלגה הלאומית", שני אחיו, אנור וזין, החליטו להתמודד במסגרת עצמאית על מושב בפרלמנט. "החלטתי להתמודד כ'עצמאי' מתוך הבנה מלאה לצרכי התושבים באזור", אמר זין. האח השלישי, אנור, אמר כי החליט להתמודד אף הוא כ'עצמאי' כדי להימנע מהתמודדות נגד אחיו.

תושבי מחוז 'תלא', המונה 45 כפרים, רגילים זה שנים ארוכות לתת את קולם בבחירות לפרלמנט לבן משפחת סאדאת שמתמודד בבחירות, כאות הערכה לנשיא שנרצח בשנת 1981 אלא שכעת הם נמצאים בדילמה במי לבחור מבין שלושת האחים. רבים במצרים סבורים, עם זאת, כי מדובר בתרגיל של האחים לבית סאדאת שנועד להבטיח כניסה של אחד מהם לפרלמנט המצרי.

ביום ראשון הקרוב ייערכו במצרים בחירות לפרלמנט ובתנועות האופוזיציה טוענים כי המשטר רודף אותם ואין בכוונתו לקיים בחירות שקופות והוגנות. רק אתמול הודיעה תנועת "האחים המוסלמים" במדינה כי הרשויות עצרו כ-1,000 מאנשיה, בהם שמונה מתמודדים בבחירות לפרלמנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully