וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ על משאל העם: "סומך על החלטת הציבור"

רמי שני ופנחס וולף

23.11.2010 / 14:16

רה"מ התייחס לחוק משאל העם והעריך כי אם יובא הסכם שלום בעל השלכות לאומיות להכרעת הציבור, העם בישראל יחליט בתבונה. לעומתו, שר הביטחון הזהיר מפני הצגת ישראל כסרבנית שלום

נועם אשל

(צילום: נועם אשל ושי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בצהרים (שלישי) לחוק "משאל העם" שאושר אתמול בכנסת ולפיו ייערך משאל עם לפני נסיגה משטחים המצויים בריבונות ישראלית, אלא אם כן יושג רוב של 80 ח"כים למהלך. בביקור בתעשייה האווירית ליד נתב"ג, אמר נתניהו כי "מי שרוצה להביא הסכם עם השלכות לאומיות חשובות מאוד לאינטרסים של עם ישראל, לא צריך לחשוש להביא את ההסכמים הללו בפני העם. זה הדבר הדמוקרטי, הנכון והאחראי".

ראש הממשללה הוסיף כי "אני חושב שחוק משאל העם שעבר אתמול בכנסת הוא חשוב ביותר. הוא מבטיח שלא יהיו מתחים בעם. שאם ניכנס לתהליך שלום, אפילו כזה שיכול להניב תוצאות היסטוריות, הציבור יודע שבסופו של דבר הוא יחליט, לא תמרון פרלמנטרי, לא רוב מזדמן, אלא העם יחליט ואני סומך על עם ישראל. אני חושב שזה עם חכם, נבון, ואני משוכנע שאם נביא בפניו הסכם הוא יעבור".

ברק: "חוק משאל עם עלול לשמש את יריבינו"

גם שר הביטחון אהוד ברק התייחס לאישורו של החוק. בנאום שנשא בפני ראשי המועצות האזוריות בכנס ברמת נגב הזהיר שר הביטחון מפני ההשלכות של החוק על תדמיתה של ישראל בזירה הבינלאומית ואמר: "אני לא בטוח שהחוק הזה דרוש לנו ויכול להיות גם מצב שהוא ישמש בידי חלק מיריבינו כדי להציג שישראל שמה כבלים ומכשול לתהליך השלום", אמר ברק.

שר הביטחון הוסיף כי ישראל והפלסטינים חייבים להיפרד זה מזה. "שתי מדינות לשני עמים זו לא רק סיסמא, זו מציאות שצריכה להיות בשטח. בין הירדן לים חיים 11 מיליון אזרחים עם 7.5 מיליון יהודים ו-3.5 מיליון פלסטינים. אם אנחנו לא נפרדים, אם תהיה רק ישות מדינית אחת בין הים עד לירדן הישות הזאת בהכרח תהיה או לא דמוקרטית או לא יהודית. כי אם הבלוק הפלסטיני יצביע לכנסת המדינה תהיה דו לאומית, אפילו אם נקרא לה מדינת העם היהודי ברוח מלכות דוד". הוא הוסיף כי היפרדות מהפלסטינים היא "הדרך היחידה להבטיח את עתידו של המפעל הציוני ולהגיע למדינה יהודית ציונית".

הכנסת אישרה אמש בקריאות שנייה ושלישית את הצעת התיקון לחוק סדרי המשפט והשלטון, אשר זכה לכינוי "חוק משאל העם", ברוב של 65 תומכים לעומת 33 מתנגדים. על פי החוק שאושר, ייערך משאל עם לפני נסיגה משטחים המצויים בריבונות ישראלית, וביניהם מזרח ירושלים ורמת הגולן. השרים מטעם מפלגת העבודה, בנימין בן אליעזר, אבישי ברוורמן, אהוד ברק ויצחק הרצוג, לא נכחו באולם בעת ההצבעה, ואילו השר שלום שמחון וסגן שר הביטחון מתן וילנאי הצביעו בעד החוק.

(עדכון ראשון: 13:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully