וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הפרקליטים: שוחררו "חיילי" משפחת פשע

גלעד גרוסמן

23.11.2010 / 10:49

"חיילים" של משפחת קראג'ה הנאשמים בביצוע עבירות אלימות, שוחררו למעצר בית לאחר שנציג הפרקליטות לא הגיע לדיון בעניינם. השופטת שחררה את הנאשמים בשל הפגיעה בזכויותיהם

החשש הגדול ששביתת הפרקליטות תוביל לשחרורם של עבריינים מתחיל להתממש: בית משפט השלום ברמלה שיחרר אתמול (שני) למעצר בית ארבעה מ"חיילי" משפחת הפשע קראג'ה הנאשמים בסחיטה של בעלי עסקים, לאחר שהפרקליטות לא הגיעה לדיון בעניינם ולא העבירה את חומרי החקירה להגנה.

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד עיסאם חג'ג', סמיח סלימן, סמאדה מאהר ובלאל חג'ג', בו נטען כי הארבעה הועסקו על ידי הבעלים של חברה בשוק הסיטונאי בצריפין, שידע שהם קשורים למשפחת קראג'ה, כדי להטיל אימה על אנשים שהיו חייבים להם כסף. לטענת הפרקליטות, עיסאם חג'ג' הועסק על ידי הבעלים של חברה בתחום הסחר בירקות בשם "תנובת הערבה" בתור "אחראי על תחום הגבייה", והרוויח 25 אלף שקלים בחודש.

בכתב האישום מתואר כיצד הכו הנאשמים בעל עסק שלווה כסף מ"תנובת הערבה", ואיימו לפגוע בו ובילדיו. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, ובין היתר נטען כי בידי הפרקליטות צילומי אבטחה שבהם נראים שלושה מהנאשמים תוקפים את המתלונן. לנאשמים גם עבר פלילי עשיר בגין שורה של עבירות, בהן עבירות אלימות.

במקרים כאלה בית המשפט נוטה להאריך את מעצר הנאשמים, אולם לאחר שבשבוע שעבר נציג הפרקליטות לא הגיע לדיון בעניינם וחומר הראיות לא הועבר להגנה, עתרו עורכי דינם של הנאשמים, משה שרמן ודוד יפתח לבית המשפט המחוזי ולאחר מכן לבית המשפט העליון בדרישה לשחררם למעצר בית. לאחר שגם אתמול לא הגיע תובע לדיון, הורתה השופטת עדנה יוסף-קוזין לשחררם למעצר בית בשל הפגיעה בזכויותיהם.

יצוין עוד כי אתמול החלו ועדות השחרורים של בתי הכלא לדון בבקשות שחרור ללא נוכחות הפרקליטות. ועדת השחרורים שליד כלא רמלה אף הורתה לשחרר שבעה אסירים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully