וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כהן: "פרשת בר לב לא תשפיע על בחירת המפכ"ל"

אמילי גרינצוויג

23.11.2010 / 10:30

רנ"צ דודי כהן התייחס לראשונה לתלונות בגין הטרדה מינית שהוגשו נגד ניצב אורי בר לב ושלח חצי ביקורת לתקשורת: "90% מהפרסומים בימים האחרונים הם פשוט לא במקום"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב דודי כהן נאם הבוקר (שלישי) בכנס אילת לעיתונות והתייחס לראשונה לפרשת התלונות על הטרדה מינית שהוגשו נגד ניצב אורי בר לב וכן לתלונה דומה שהוגשה על ידי אותה מתלוננת מרכזית נגד מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים, חגי פלג.

"שתי התלונות צריכות להיבדק ביסודיות בשאיפה למזער את הנזק ולמנוע טלטלה מיותרת בארגון", אמר כהן, "פניתי ליועץ המשפטי לממשלה בשבוע שעבר בבקשה כי כל הנושא ייבחן מהר ככל שניתן על ידי הגורמים האמונים על כך. מטרת הפניה היתה להסיר את העננה ולמנוע מצב בו הארגון כולו נסחף בשיח מיותר ומזיק. אני עובד בשיתוף פעולה עם היועץ המשפטי לממשלה ועם פרקליט המדינה ואנו רואים עין בעין בצורך לחקירה מהירה ויסודית", אמר.

כהן ביקר את הסיקור התקשורתי של הפרשה כשלדבריו, 90% מהפרסומים בימים האחרונים "הם פשוט לא בכיוון ולא במקום". הוא הסביר כי "מבחן הראיות ומבחן התוצאה הסופית הוא המבחן המרכזי" ופנה לתקשורת ואמר: "מחובתכם להמתין בסבלנות לסיום העבודה של הנציבות ומח"ש. את התלונות יש לברר עד תום תוך שמירה מכל משמר על פרטיות וכבוד ומנגד לנהוג לפי הערך שאדם חף מאשמה כל עוד לא הוכחה אשמתו".

ניצב אורי בר לב בכניסה למחלקה לחקירות שוטרים בירושלים, נובמבר 2010. מגד גוזני
רב-ניצב כהן קרא לכל אנשי התקשורת לא לעסוק בספקולציות. בר לב בצאתו מהחקירה/מגד גוזני

"התקשורת לא תיבחר מפכ"ל"

"יש חשיבות שהציבור יבין שהתלונות צריכות להיות מטופלות במקצועיות ולא במשפט ראווה. העיסוק בפרשה האחרונה מוגזם – מעורר לחץ וחוטא לכל הצדדים", אמר המפכ"ל שיסיים את תפקידו בחודש מאי 2011, "במידה מסוימת חלק מאנשי התקשורת עושים עוול לכל המעורבים בפרשה, כולל למשטרת ישראל. לא לעסוק בספקולציות אלא אך ורק בעובדות וזאת לאחר שהן תתבררנה בתום הליך של חקר האמת".

כהן הוסיף עוד כי הניסיון לקשור את הפרשה הזאת למרוץ המפכ"לות הוא ניסיון פסול. "בחירת מפכ"ל היא סוגיה רגישה שיש לה השלכות לאומיות, זה מהלך משמעותי בחיי מדינה", אמר, "אין כל קשר ואסור לקשור אותו לשום אירוע אחר. כל קשר בין האירועים האחרונים לבחירת מפכ"ל עתידי הוא קשר פסול. יש פה שני אירועים בודדים וצריך לחקור אותם. בחירת מפכ"ל זה אירוע לאומי וארגוני".

רב ניצב כהן הבהיר כי שאלת זהותו של המפכ"ל הבא אינה מונחת לפתחה של התקשורת. "זו החלטה של השר לביטחון פנים, של ראש הממשלה וממשלת ישראל. כל ניסיון לקשור בין האירועים האחרונים למפכ"לות הוא טעות איומה, לא מכובדת ולא במקומה ואני מבקש מכולם לחדול מהסוגיה הזאת".

בכנס נאם גם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' והתייחס גם הוא לתלונות נגד ניצב אורי בר לב. השר אהרונוביץ' אמר כי הוא מקווה ש"הפרשה תסתיים במהרה על מנת שהארגון יהיה מרוכז במשימותיו והליך בחירת המפכ"ל יימשך". הוא הוסיף כי "אין ספק שהפרשה גורמת למבוכה רבה לשוטריה המסורים של משטרת ישראל ולציבור אך חייבים להביא לסיומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully