וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ישי: מכתבי נאצה נשלחו גם לרבנים בכירים

פנחס וולף ומוטי לוי

22.11.2010 / 20:38

לבתיהם של הרב שלמה כהן, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, ומנחם ארנסטר - ראש ישיבת ויז'ניץ, הגיע מכתב נאצה עם אבקה לבנה, הזהה למכתבים שנשלחו ללשכותיהם של ישי וליצמן

אחרי אלי שי ויעקב ליצמן, הגיע תורם של רבנים חרדים לקבל מכתבי נאצה: לביתו של הרב שלום כהן, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס, ושל הרב מנחם ארנסטר, ראש ישיבת ויז'ניץ בבני ברק, הגיע הערב (שני) מכתב נאצה עם אבקה לבנה. המכתב זהה לזה שנשלח לשר הפנים אלי ישי, לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן ולחברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב מטעם "יהדות התורה".

את המכתב לרב כהן קיבלה הערב רעייתו של הרב, והאבקה שהייתה בו נשלחה לבדיקה. גורמים בש"ס העריכו בשיחה עם וואלה! חדשות כי "אם נשלח מכתב לבית של הרב כהן, ייתכן שמכתב דומה נשלח גם לביתו של נשיא מועצת חכמי התורה, הרב עובדיה יוסף". הדברים נבדקים כעת.

בנו של הרב ארנסטר סיפר לוואלה! חדשות כי אין בכוונתו לפנות למשטרה בנדון. "אני אשמור את המכתב כדי לתת אותו לאבי כשישוב מחו"ל", הוא ציין.

מוקדם יותר, התייחס שר הפנים ויו"ר ש"ס לשליחת מכתבי האיום ללשכתו וללשכת ליצמן (יהדות התורה). בישיבת סיעת ש"ס בכנסת אמר ישי: "זו הסתה פרועה חסרת תקדים נגד ציבור דתי ומסורתי. אם יתברר שהחרדים מקבלים יותר תקציבים, אני מוכן להחזיר אותם, אבל בכל תחום בתקציב המדינה החרדים מקבלים פחות".

לדבריו, "ההסתה הפרועה מתחילה במכתב הזה - ואין ספק שזה יכול להגיע למעשים. אני מקווה שימצו את הדין עם האחראים. צר לי שבמקום להעריך את הציבור המסורתי ובמיוחד את לומדי התורה, שהעם היהודי שרד בגלות בזכות תורת ישראל, היום קובעים מי נאור ומי חשוך, ואלו שבזכותם הגענו למצב שיכולנו להקים את המדינה – הם כביכול החשוכים. זו גזענות מסוכנת מאוד. אני מקווה שיושקעו מאמצים להגיע לאנשים הללו ולמצות איתם את הדין".

שולחי המכתבים איימו על ישי וליצמן: "ראו הוזהרתם!! והיה אם תמשיכו לסחוט תקציבים על חשבוננו ועל חשבון הסטודנטים והתרבות שלנו, תשלמו על כך מחיר כבד. נתחיל להיאבק בכם פיזית ולא רק בהפגנות, ותרגישו את נחת זרוענו על גופכם ועל בתי הכנסת שלכם! נמרר לכם את החיים! נתקוף אתכם בעריכם ובשכונותיכם!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully