וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מ' הבריאות להורים: אל תשתמשו ב"מיקומון" לתינוק

אריאל נוי

22.11.2010 / 18:46

משרד הבריאות קורא לציבור ההורים לא להשתמש במוצר שאמור לשמור על תנוחה קבועה של התינוק בשכיבה. הסיבה: המוצר עלול לגרום לחנק

משרד הבריאות פרסם הערב (שני) אזהרה לציבור ההורים לתינוקות וקרא להם שלא להשתמש ב"מיקומונים" ובמיצבי שינה במיטת תינוק. "מיקומון" הוא מוצר שמשווק בטענה שהוא שומר על תנוחה קבועה של התינוק בשכיבה, ובמשרד הבריאות מזהירים כי המוצר עלול לגרם לחנק.

באחרונה הורה ה-FDA בארצות הברית על הפסקת השימוש ב"מיקומונים" ומיצבי שינה במיטת תינוק. ב-13 השנים האחרונות דווח בארצות הברית על מספר מקרים של חנק כאשר התינוק נתפס במיקומון או בין המיקומון למיטה.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, העביר לוואלה! חדשות הנחיות ברורות שמשרד הבריאות מפרסם, כיצד להפחית את הסיכון ל"מוות בעריסה" בקרב תינוקות עד גיל שנה. "יש להשכיב את התינוק על הגב בלבד, בשנת יום ובשנת לילה. אין להכניס למיטת התינוק כריות, בובות, שמיכות לא צמודות וחפצים אחרים. יש להשתמש במזרן קשיח ומיטת תינוק עם תו תקן. יש להימנע מחימום יתר ולשמור על טמפרטורת חדר של 22 – 24 מעלות. לא להשתמש במיקומונים".

"אין לחשוף את התינוק לעישון בכלל, לא בבית ולא ברכב", המשיך גרוטו. "כאשר התינוק ער מומלץ לשים אותו על הבטן בהשגחה, על גבי משטח קשיח ובטוח. תנוחת בטן תורמת להתפתחות מוטורית תקינה של התינוק. הנקה מהווה גורם מגן מפני מוות בעריסה". פרופ' גרוטו מסכם כי יש להקפיד על ההנחיות "לא להשתמש במקומונים. אין שום הוכחה מדעית שהשימוש במיקומונים מונע מוות בעריסה והשימוש בהם יכול להיות מסוכן ואפילו קטלני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully