וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 12% מתיקי עבירות המין בילדים מגיעים לביהמ"ש

גלעד גרוסמן

22.11.2010 / 17:21

לפי נתונים של מרכז המידע של הכנסת, רק 12% מהתיקים שנפתחו בשנים האחרונות בחשד לעבירות מין בילדים הגיעו לדיון בבתיהמ"ש. "קשה מאוד למצוא ראיות לעבירות מין, במיוחד במשפחה"

רק 12% מתיקי עבירות מין נגד ילדים ובני נוער שנפתחו בין 2004 ל-2009 הגיעו לדיון בבית המשפט. כך עולה מנתונים של מרכז המידע של הכנסת שיוצגו מחר (שלישי) ביום עיון העוסק בנושא הטיפול המשפטי בעניינם של ילדים נפגעי עבירה.

על פי הנתונים, שיוצגו בכנס שייערך בקריה האקדמית אונו, אשתקד נפתחו במשטרה 2,243 תיקים בגין עבירות מין בילדים ובני נוער. כ-20% מעבירות המין בשנת 2009 ביצע בן משפחה של הקורבן. 28.3% מעבירות המין בוצעו בין קטינים. עוד עולה, שכשני שלישים מהתיקים שנפתחו בשנים שנסקרו נסגרו, כאשר הסיבה המרכזית לכך היא חוסר ראיות. שאר התיקים עדין בטיפול הפרקליטות והמשטרה.

"המשמעות של הנתונים היא שמסתובבים במדינת ישראל אלפי ילדים שמישהו פגע בהם, אבל הוא לא עומד לדין", אמרה ראש מרכז נגה לסיוע לנפגעי עבירה, ד"ר דנה פוגץ', ממארגני יום העיון ביחד עם מכון חרוב. "חשוב לדעת שבמרבית המקרים ילדים נפגעים על ידי הקרובים להם, והפוגע נשאר בקרבת הילד".

לדבריה, אחת הסיבות לסגירת תיקים היא דווקא הרצון להגן על הילד מפני טראומת המשפט. "קשה מאוד למצוא ראיות לעבירות מין, במיוחד במשפחה", היא אומרת. "בישראל המצב קשה יותר, מכיוון שילדים נחקרים על ידי חוקר ילדים, שיכול להחליט שילד לא יעיד בבית המשפט ואז צריך ראיות כבדות עוד יותר כדי להגיש כתב אישום, ולכן התיק נסגר". ד"ר פוגץ' סבורה שיש לשקול לאפשר לילדים להעיד ובכך לאפשר את העמדתם של הפוגעים לדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully