וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי על מכתבי הנאצה: ההסתה עלולה להפוך למעשים

22.11.2010 / 15:57

שר הפנים גינה בחריפות את שולחי מכתב האיום עם אבקה חשודה ללשכתו. לדבריו, "ההסתה הפרועה מתחילה במכתב הזה - ואין ספק שזה יכול להגיע למעשים. אני מקווה שימצו את הדין עם האחראים"

שר הפנים ויו"ר ש"ס הגיב אחר הצהריים (שני) על שליחת מכתבי איום עם אבקה חשודה ללשכתו וללשכת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה). בישיבת סיעת ש"ס בכנסת אמר ישי: "זו הסתה פרועה חסרת תקדים נגד ציבור דתי ומסורתי. אם יתברר שהחרדים מקבלים יותר תקציבים, אני מוכן להחזיר אותם, אבל בכל תחום בתקציב המדינה החרדים מקבלים פחות".

לדבריו, "ההסתה הפרועה מתחילה במכתב הזה - ואין ספק שזה יכול להגיע למעשים. אני מקווה שימצו את הדין עם האחראים. צר לי שבמקום להעריך את הציבור המסורתי ובמיוחד את לומדי התורה, שהעם היהודי שרד בגלות בזכות תורת ישראל, היום קובעים מי נאור ומי חשוך, ואלו שבזכותם הגענו למצב שיכולנו להקים את המדינה – הם כביכול החשוכים. זו גזענות מסוכנת מאוד. אני מקווה שיושקעו מאמצים להגיע לאנשים הללו ולמצות איתם את הדין".

שולחי המכתבים איימו על ישי וליצמן: "ראו הוזהרתם!! והיה אם תמשיכו לסחוט תקציבים על חשבוננו ועל חשבון הסטודנטים והתרבות שלנו, תשלמו על כך מחיר כבד. נתחיל להיאבק בכם פיזית ולא רק בהפגנות, ותרגישו את נחת זרוענו על גופכם ועל בתי הכנסת שלכם! נמרר לכם את החיים! נתקוף אתכם בעריכם ושבכונותיכם!".

שר הפנים התייחס גם לכוונת ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדש את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, בתמורה להטבות אמריקאיות. לדבריו, "כרגע יש עוד קשיים עצומים. הדברים לא ברורים. נכון לרגע זה, ש"ס תתנגד להקפאה". הוא הוסיף, כי "אם יהיו הצעות, זה יבוא להכרעת הרב (עובדיה יוסף – פ.ו) - ואם ראש הממשלה בנימין נתניהו יבקש להיפגש עם הרב – נתאם פגישה".

ישי אף נשאל על חברו למפלגה, ח"כ חיים אמסלם, אשר הודיע בשבוע שעבר כי לא יתפטר מתפקידו גם אם הרב עובדיה יוסף יבקש זאת, וחרג ממנהגו כאשר השיב כי " העסק של חיים אמסלם הוא מול גדולי התורה. אנחנו עסוקים בעשייה היום-יומית". ישי נוהג לכנות את חברי סיעתו בתואר "רב", וככל הנראה לא כינה כך במתכוון את אמסלם. זאת, על אף שאמסלם הינו היחיד מבין חברי הסיעה שאכן מוסמך כרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully