וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע משקאות האנרגיה מסוכנים לילדיכם?

אריאל נוי

22.11.2010 / 14:55

מנהל חדר המיון באיכילוב ומנהלת מחלקת תזונה במשרד הבריאות מסבירים לוואלה! חדשות את נזקי משקאות האנרגיה. "הם מביאים לצריכת אלכוהול ברמות מסוכנות"

ד"ר פיני הלפרן, מנהל חדר המיון באיכילוב, התייחס היום (שני) לנייר העמדה שפרסם האגף לבריאות הציבור במשרד הבריאות, ממנו עולה כי המשרד מתכנן להגביל את מכירתם של משקאות האנרגיה למבוגרים בלבד. לדברי הלפרן, הצעירים בישראל לא מודעים לנזקי הקפאין. "יש תפיסה מוטעית שהקפאין מגן מפני ההשפעה החמורה המשכרת של האלכוהול. הצעירים לא מודעים לכמות האמיתית שהם צרכו והדבר מביא לצריכת האלכוהול מוגברת, עד למצבי שכרות מזיקים במיוחד", אמר הלפרן.

לדברי הלפרן, "משרד הבריאות הוציא מסמך בו הוא קורא להגביל את מכירת משקאות האנרגיה למבוגרים בלבד. כמו כן קוראים במשרד הבריאות להחמיר את הסימון על גבי המשקאות. מדובר במשקאות הפופולאריים בקרב צעירים במיוחד, השותים איתם אלכוהול. הבעיה היא שמשרד הבריאות לא ממש עוקב אחרי זה ואין רישום מדויק מה היקף התופעה".

מנהלת מחלקת תזונה במשרד הבריאות, ד"ר זיווה שטל, מסרה, כי במשרד הבריאות דווקא ערים לתופעה. לדבריה, "במקומות מסוימים בארץ בני נוער הולכים לבתי הספר עם משקה קפאין בתיק ,והוא משמש להם כמשקה רגיל לכל דבר". על היקף התופעה אמרה ד"ר שטל כי נעשים מחקרים חדשים והם יפורסמו בקרוב.

לדבריה, משרד הבריאות ינחה לסמן משקאות המכילים קפאין מכל מקור בכמות של מעל 150 מיליגרם לליטר תחת הכיתוב כמות "קפאין גבוהה" ותוספת אזהרה "לא מומלץ לנשים בהריון וילדים עד גיל 12".

ד"ר שטל מסבירה כי ילדים ובני נוער רגישים יותר ממבוגרים למגוון ההשפעות השליליות של קפאין: "קפאין מפיג עייפות, אך גורם גם לחרדה, מתח, כאבי ראש, עצבנות, חוסר שינה, אבדן תיאבון, שלשולים, סחרחורות ורעד בידיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully