וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים נגד ועדת האתיקה: למה לא דנים במשט?

פנחס וולף

22.11.2010 / 12:02

חברי הכנסת ציפי חוטובלי, אריה אלדד ורחל אדטו מחרימים את דיוני ועדת האתיקה, משום שאיננה דנה בתלונות בנושא המשט לעזה. "יו"ר הוועדה יחימוביץ' מתנהלת באופן פוליטי ולא אתי"

חברי הכנסת אריה אלדד (האיחוד הלאומי), ציפי חוטובלי (ליכוד) ורחל אדטו (קדימה) הודיעו הבוקר (שני) ליו"ר ועדת האתיקה חברת הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), כי יחרימו את ישיבות ועדת האתיקה עד לקיום דיון בתלונות חברי כנסת בנושא המשט הטורקי.

לדבריהם, ח"כ יחימוביץ' "מנהלת את הוועדה באופן לא אתי, והיא עצמה פוגעת בכבוד הכנסת. 36 תלונות מהציבור ומחברי כנסת שונים מוכנסות למקפיא בתירוץ ש'היועץ המשפטי לממשלה דן כעת בסוגיה'".

הח"כים ציינו כי "תירוץ זה הוא עלבון לאינטליגנציה, כי אין שום קשר בין החקירה הפלילית והדיון האתי. התלונות לוועדת האתיקה עוסקות בעבירות לכאורה על תקנון הכנסת ועל תקנון האתיקה ולא בהיבטים הפליליים, ולפיכך אנחנו קובעים כי העובדה שיו"ר הוועדה דוחה במשך חודשים ארוכים את הדיון נובעת ממניעים פוליטיים שמקומם אינו בוועדת האתיקה".

ח"כ יחימוביץ' אמרה בתגובה, כי "ועדת האתיקה תוסיף להתנהל באופן נקי ומשוחרר מלחצים פוליטיים, ולא תאפשר שימוש בה לצבירת הון פוליטי של חבריה ולהפיכתה לבית דין שדה". לדבריה, "הנוהל הקבוע, לפיו נושאים אינם נידונים בוועדה כל עוד הם בהליכי בדיקה של היועץ המשפטי לממשלה או מבקר המדינה, יישמר בקפדנות ולא ישונה לפי גחמות פוליטיות. סביב עניין המשט הוגשו תלונות נגד 11 חברי כנסת מימין ומשמאל, וכולן יחד יידונו רק אחרי החלטתי החלטת היועמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully