וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אזרבייג'ן שיחררה אנשי חיזבאללה שעסקו בטרור"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.11.2010 / 9:23

לפי דיווח בעיתון כוויתי, שני פעילי הארגון השיעי שהורשעו בניסיון לפגוע בשגרירות ישראל בבאקו ונידונו ל-15 שנות מאסר, שוחררו מבית הכלא. על פי הדיווח, השניים גורשו בחזרה ללבנון

שלטונות אזרבייג'ן שחררו באחרונה שני פעילי חיזבאללה שנידונו באוקטובר 2009 ל-15 שנות מאסר לאחר שהורשעו בניסיון לפוצץ את שגרירות ישראל במדינה – כך דיווח היום (שני) העיתון הכוויתי "א-ראי" מפי מקורות ביטחוניים בכירים במדינה. על פי הדיווח, השניים – עלי חוסיין נג'ם א-דין ועלי מוחמד כרכי - גורשו בחזרה ללבנון.

לפי הדיווח, שני הפעילים שוחררו לפני מספר שבועות בעקבות משא ומתן אינטנסיבי שניהלה אזרבייג'ן מול חיזבאללה ומול אירן. המגעים הסתיימו בהתחייבות של חיזבאללה שלא לעשות שימוש באדמות אזרבייג'ן לפעילותה.

כזכור, כרכי ונג'אם א-דין תכננו לפוצץ מספר יעדים ובראשם השגרירות הישראלית בעיר הבירה באקו ב-2008, כנקמה על חיסול בכיר חיזבאללה עימאד מורנייה. גורם ביטחוני בבאקו מסר כי השלטונות האזרים הצליחו לחשוף את תכניתם של חיזבאללה ומשמרות המהפכה של אירן לאחר שעקבו אחרי פעיליהם. כך הצליחו לסכל את התכנית.

באחרונה דווח על עסקה שהתגבשה בחודש אוגוסט האחרון בין אירן לאזרבייג'ן, במסגרתה שחררה באקו שני אירנים בתמורה לכך שטהרן שחררה מדען מוסלמי בשם רשיד אליבב. העסקה לא כללה אז את שחרור שני פעילי חיזבאללה.

גורמים מערביים בבאקו מסרו לעיתון כי ארה"ב הפעילה לחצים כבדים על השלטונות באזרבייג'ן למנוע את העסקה בינם לבין חיזבאללה ואירן. "איננו פוסלים שחיזבאללה יחפש עכשיו אחרי מקום אחר כדי להגיב על חיסול מורנייה", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully